آزادی بیان در فرانسه دروغ بزرگی است/ عمامه‌های روحانیت؛ کفن‌های افتخار
کد خبر: 4113051
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۰
سید احمد خاتمی در جمع حوزویان:

آزادی بیان در فرانسه دروغ بزرگی است/ عمامه‌های روحانیت؛ کفن‌های افتخار

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به ادعاهای دروغین فرانسه درباره آزادی بیان، گفت: دنیا بداند این عمامه‌هایی که بر سر عالمان دین است کفن‌های افتخار آنان است و اگر روزگاری دین و تشیع به خطر بیفتد این جماعت همگی به مصاف رفته و جانشان را فدای اسلام خواهند کرد. 

سیداحمد خاتمیبه گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد خاتمی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، 18 دی ماه در مراسم تجمع حوزویان در حرم حضرت معصومه(س)، که به مناسبت محکومیت اهانت یک نشریه فرانسوی به ولایت برپا شده بود، با اشاره به طرح‌های متعدد دشمنان برای به زانو درآوردن ملت ایران، گفت: استکبار و در راس آن آمریکا و رژیم صهیونیستی و اتحادیه اروپا که مانند مستعمره آمریکا عمل می‌کند خود را در مقابل ملت ایران قرار داده‌ و جنگ ترکیبی ایجاد کرده‌اند.

وی افزود: این جنگ ترکیبی هم جنگ فرهنگی، هم رسانه‌ای و هم جنگ سیاسی و هم جنگ اقتصادی است و البته این بی‌سابقه نیست و از آغاز علیه اسلام وجود داشت و از تخریب پیامبر(ص) شروع شد. او را کاذب، ساحر، مسحور، مجنون و ... خواندند و در شعب ابیطالب(ع) تحریم اقتصادی شدید علیه ایشان و یارانش ایجاد کردند و توطئه ترور پیامبر(ص) را ریختند.

امام جمعه تهران بیان کرد: این اهداف را دقیقا علیه اسلام و پیامبر(ص) پیاده کردند و هدفشان طبق آیات سوره بروج این بود که سفره دین را جمع کنند. یا طبق آیه 217 بقره؛ «وَلَا يَزَالُونَ يُقَاتِلُونَكُمْ حَتَّى يَرُدُّوكُمْ عَنْ دِينِكُمْ إِنِ اسْتَطَاعُوا وَمَنْ يَرْتَدِدْ مِنْكُمْ عَنْ دِينِهِ فَيَمُتْ وَهُوَ كَافِرٌ ...؛ و آنان پيوسته با شما مى‌جنگند تا اگر بتوانند شما را از دينتان برگردانند و كسانى از شما كه از دين خود برگردند و در حال كفر بميرند آنان كردارهايشان در دنيا و آخرت تباه مى‌‏شود.

خاتمی تصریح کرد: یعنی 13 سال مکه و ده سال مدینه اینچنین است و تا قیامت اینچنین خواهد بود و دشمنان اسلام دست از سر شما برنخواهند داشت و آماده و در صحنه باشید؛ ما زنده به آنیم که آرام نگیریم/ موجیم که آسودگی ما عدم ماست

عمامه‌های روحانیت کفن‌های افتخار است

استاد درس خارج حوزه گفت: دنیا بداند این عمامه‌هایی که بر سر عالمان دین است کفن‌های افتخار آنان است و اگر روزگاری دین و تشیع به خطر بیفتد این جماعت همگی به مصاف رفته و جانشان را فدای اسلام خواهند کرد. 

وی تاکید کرد: خروجی آن همه توطئه علیه پیامبر(ص) چه بود و چه می‌خواستند و چه شد؛ در ابتدا پیامبر دو مرید داشت، علی(ع) و خدیجه(س) ولی «وَرَفَعْنَا لَكَ ذِكْرَكَ؛ ذکر و نام او را بالا بردیم»؛ امروز یک میلیارد و 500 میلیون نفر با افتخار می‌گویند؛ اشهد ان لا اله الا الله.

وی افزود: نشریه‌ای که این جنایت را مرتکب شد چندی پیش به مقام شامخ پیامبر اهانت کرد؛ این نشریه مهم نیست ولی حمایت دولت فرانسه به بهانه آزادی بیان مهم است؛ آزادی بیانی که دروغ است و هیچ نویسنده و گوینده‌ای نمی‌تواند علیه هولوکاست چیزی بگوید و اگر بگوید مانند رژه گاردی او را محاکمه می‌کنند.

امام جمعه تهران تصریح کرد: به اسم آزادی بیان به پیامبر(ص) اهانت کردند و به رهبر یک ملتی اهانت می‌کنند که جانباز است و دستش را در راه خدا داده است؛ به رهبر ملتی اهانت می‌کنند که رزمنده قبل و بعد از انقلاب است؛ به رهبری اهانت می‌کنند که یکپارچه عشق به مردم است و راه امام را دنبال کرده و می‌کند و تجلی خط امام در پیروی از مقام معظم رهبری؛ آیت الله العظمی خامنه‌ای است.  

وی افزود: اغتشاشاتی نزدیک به سه ماه در کشور صورت گرفت که واقعا اغتشاش بود و نه اعتراض؛ اعتراض در کشور آزاد است ولی اغتشاش را اعتراض‌ نامیدن خودش اغتشاش است؛ قرآن و مسجد را آتش زدند و نام آن را اعتراض می‌گذارند. در کجای اعتراضات در اروپا به کلیسا حمله شده است. آنچه آن نشریه هتاک صورت داد اغتشاشگران در عمل انجام داده‌اند و انجام می‌دهند و چه بسا افراد پست این راه را دنبال کنند ولی هرقدر اهانت شما بیشتر شود ارادت این مردم و علما به ولایت بیشتر خواهد شد.

ایستادگی پای آرمان‌های نظام اسلامی

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار کرد: پیام صریح این اجتماع بسیار بزرگ که از اجتماعات کم نظیر حوزوی است یک کلمه به دنیا و پادوهای داخلی صهیونیست و آمریکا است و آن اینکه می‌گوییم این جماعت هادی دین مردم و رهبر دینی مردم هستند و به فضل خدا همانند آغاز انقلاب پای نظام اسلامی و انقلاب ایستاده‌اند و خدا انشاالله این توفیق را به ملت عنایت کند که پرچم را به دست صاحب اصلی آن یعنی بقیت‌الله الاعظم بسپارند. 

انتهای پیام
captcha