برگزاری جشنواره سراسری سفرنامه و خاطره‌نویسی «رایحه حسینی» در ایلام
کد خبر: 4112788
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۲

برگزاری جشنواره سراسری سفرنامه و خاطره‌نویسی «رایحه حسینی» در ایلام

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام از برگزاری جشنواره ملی خاطره و سفرنامه‌نویسی «رایحه حسینی» در این دانشگاه خبر داد.

نصرت حیدری، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد ایلامنصرت حیدری، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی ایلام، در گفت‌وگو با ایکنا از استان، با بیان اینکه جشنواره سراسری سفرنامه و خاطره‌نویسی «رایحه حسینی» در این دانشگاه برگزار می‌شود، اظهار کرد: امام حسین(ع) و ایثار و شهادت، اربعین حسینی، پایدار و حماسه حسینی، فرهنگ زیارت حسینی، نخستین سفرنامه حسینی، نخستین خاطره حسینی، امام حسین(ع) خانواده و سبک زندگی و امام حسین(ع) کودکان و نوجوانان از جمله محور‌ها و موضوعات جشنواره است.

وی با بیان اینکه بخش سفرنامه و خاطره‌نویسی زیر ۱۸ سال و بالای ۱۸ سال به‌عنوان بخش‌های جشنواره تعیین شده است، گفت: آخرین مهلت ارسال آثار ۱۵ بهمن است؛ همچنین این جشنواره سوم اسفندماه به‌مناسبت ولادت امام حسین(ع) و روز پاسدار برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام تصریح کرد: علاقه‌مندان می‌تواند آثار خود را در قالب‌های خاطره‌نویسی و سفرنامه‌نویسی ارسال کنند و سایر قالب‌های ادبی پذیرفته نیست و هر نویسنده با توجه به گروه سنی خود می‌تواند در هر بخش شرکت کند و شرکت در هر دو بخش سفرنامه و خاطره‌نویسی همزمان آزاد است.

حیدری با تأکید بر اینکه رعایت اصول علمی و نگارش در آثار ضروری است، گفت: سفرنامه‌ها باید حاصل تجربه شخصی و مشاهدات عینی فرد باشد و سفرنامه‌های خیالی و ذهنی پذیرفته نیست و آثار ارسالی در قالب ورد، فونت Bnazanin و قلم ۱۸ باشد.هر اثر توسط ۳ داور بررسی و ارزیابی خواهد شد و به ۵ اثر برگزیده هر بخش جوایز ارزنده نقدی اهدا خواهد شد. علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را به آدرس iauil.farhangi@gmail.com ارسال کنند.

 

انتهای پیام
captcha