نشست هماهنگی اعضای شورای سیاست‌گذاری همایش ملی علامه حسن‌زاده آملی برگزار شد
کد خبر: 4112303
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۴

نشست هماهنگی اعضای شورای سیاست‌گذاری همایش ملی علامه حسن‌زاده آملی برگزار شد

نشست هماهنگی اعضای شورای سیاست‌گذاری همایش ملی علامه حسن‌زاده آملی، 14 دی ماه با حضور نماینده ولی فقیه در مازندران برگزار شد.

 آیت الله محمد باقار محدی لائینی

به گزارش ایکنا از مازندران، نشست هماهنگی اعضای شورای سیاست‌گذاری همایش ملی علامه حسن‌زاده آملی، 14دی ماه با حضور نماینده ولی فقیه در مازندران برگزار شد.

آیت‌الله محمد‌باقر محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران در این نشست با گرامیداشت یاد و نام سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی و علامه مصباح یزدی گفت: فعالیت در راستای معرفی سیره عملی و نظری علامه ذوالفنون، حرکت در جهت احیای هویت و غرور ملی است.

وی به حدیثی از امام صادق (ع) اشاره کرد و افزود: اگر کسی که علم نمی‌داند فقط بگوید نمی‌دانم، با علم از در انصاف برخورد کرده است، اما اگر ندانسته چیزی بگوید به علم لطمه زده. حق علم بر عالم این است که اگر چیزی نمی‌داند برای علم بدنامی به بار نیاورد.

آیت‌الله محمدی لائینی تصریح کرد: تکریم و معرفی علمای دین به معنای رفتار با انصاف با عالمان دینی است، با علم باید از در انصاف وارد شد، یک نمونه اش تکریم عالمان است، اگر عالمان را تکریم و معرفی نکنیم، در واقع با علم به انصاف برخورد نکرده‌ایم.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه برای ادای علم، باید حق عالمان را ادا کنیم و تکریم علامه حسن‌زاده آملی نمونه کامل از ادای حق عالمان دین است. خاطرنشان کرد: شناخت علمای دین از بازخوانی آثارشان به تنهایی میسر نمی‌شود، کلام شفاهی، برخورد، رفتار و منش عالمان دین نظیر علامه حسن‌زاده آملی پر از ارزش و دانش است که شاید در کتاب‌هایشان نباشد، بنابراین آشنایان و اطرافیانشان ممکن است چیزهایی از زندگی ایشان بگویند که فراکتاب است، از این رو برای شناخت این علما باید سیره عملی آن‌ها به آثارشان پیوست شود.

وی، اخلاق‌مداری و زانوی ادب زدن در پیشگاه استاد را ویژگی بارز علامه حسن‌زاده آملی دانست و اظهار کرد: علامه در برخورد با اساتید ذره‌ای غرور علمی نداشت، تواضع و خود ندیدن را پیشه خود کرده بود، روح تعبد شرعی ایشان بسیار زیاد بود.

آیت‌الله محمدی لائینی گفت: علامه حسن‌زاده آملی اهل پشتکار و تلاش بودند، لذا عشق به آموختن و فراگیری علوم در هر شرایطی، باید به دانشجویان و نسل جدید منتقل شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه علامه ذوالفنون علاوه بر اینکه انقلابی بودند، عفت کلام هم داشتند، بر لزوم تبیین بعد انقلابی علامه حسن‌زاده آملی تأکید کرد و ادامه داد: تلاش شود که پیام این همایش به مخاطب، پیام دینی، علمی، انقلابی و اخلاقی باشد.

انتهای پیام
captcha