زکات مهمترین برنامه مدیریتی پیامبر(ص) برای رسیدگی به مستضعفین
کد خبر: 4110544
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۵
استاندار مازندران بیان کرد:

زکات مهمترین برنامه مدیریتی پیامبر(ص) برای رسیدگی به مستضعفین

استاندار مازندران گفت: زکات مهمترین برنامه مدیریتی پیامبر بزرگ اسلام برای رسیدگی به مستضعفین بود و جمهوری اسلامی ایران افتخار این را دارد که امام خمینی(ره) با تاسیس کمیته امداد بزرگترین مؤسسه فنی، حرفه‌ای و مدیریتی را در امر مستضعفان ایجاد کند.

استاندار مازندران

به گزارش ایکنا از مازندران، آئین اختتامیه نخستین جشنواره علمی و هنری  زکات مازندران، به همراه رزمایش کمک مومنانه و نمایشگاه توانمندی‌های مددجویان 8 دی‌، با حضور آیت‌الله محمد باقر محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه درمازندران، مسئولان استانی و شهری در اردوگاه شهید رجایی کمیته امداد امام (ره) شهرستان فریدونکنار برگزار شد.

سیدمحمود حسینی پور، استاندار مازندران، در این آئین ضمن تسلیت ایام شهادت سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: از همه دست اندرکاران، مدیران استانی و شهرستان کسانی که در برگزاری این همایش بزرگ تلاش کردند تشکر می‌کنم.

وی افزود: امروز در دنیا بسیاری از دولت‌ها برای رسیدگی به امور مستضعفان برنامه‌هایی را باتوجه به تنوعی که در حوزه‌های مدیریتی وجود دارد ارائه می‌کنند، اما دین اسلام بزرگترین الگوی خودش را در رابطه با مستضعفان در تاریخ اسلام برجای گذاشت که هنوز هیچ کدام از آن نتوانست نقش زکات را ایفا کند‌.

حسینی پور تصریح کرد: زکات مهمترین برنامه مدیریتی پیامبر بزرگ اسلام برای رسیدگی به مستضعفین بود و جمهوری اسلامی ایران افتخار این را دارد که امام خمینی(ره) با تأسیس کمیته امداد بزرگترین مؤسسه فنی، حرفه‌ای و مدیریتی را در امر مستضعفان ایجاد کند. 

وی با بیان اینکه خدمت در کمیته امداد شغل نیست، تصریح کرد: اگر نیت پرسنل این نهاد صادق باشد قطعا جهاد فی سبیل الله بوده و با اندازه‌های اداری قابل قیاس نیست.

استاندار مازندران با بیان اینکه  دولت سیزدهم مصمم است که با فساد و رانت به شدت برخورد کند، تاکید کرد:  این دولت پا روی گردن مفسدین گذاشته است، آثار و تبعات جراحی اقتصادی روز به روز بیشتر خودش را نشان می‌دهد. دشمن وقتی دید که چرخ نظام به حرکت درمی‌آید توطئه‌هایی را ایجاد کرد که به لطف الهی و آمادگی مردم در مقابل بزرگترین جنگ سایبری تاریخ که در سه ماهه گذشته در حق مردم روا داشته، ایستاده‌اند.

وی در پایان تصریح کرد: امیدواریم این دولت مردمی و رئیس‌جمهور که متعبد به اجرای فرامین مقام معظم رهبری هستند در پیچ سخت آخر نظام که پیچ اقتصادی است، باوجود تحریم‌ها با صبوری مردم و همت دولت تا پایان این دولت شاهد هیچ فقری نباشیم.

انتهای پیام
captcha