تربیت دانش‌آموزان دیندار با بصیرت، اولویت جدی آموزش‌و‌پرورش باشد
کد خبر: 4110215
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۷
نماینده ولی‌فقیه در مازندران:

تربیت دانش‌آموزان دیندار با بصیرت، اولویت جدی آموزش‌و‌پرورش باشد

نماینده ولی‌فقیه در مازندران گفت: تلاش آموزش‌و‌پرورش نباید تنها معطوف به تولید نیروی انسانی باسواد باشد بلکه تربیت دانش‌آموزان دیندار همراه با بصیرت باید یکی از اولویت‌های جدی این نهاد تربیتی تعلیمی باشد.

نماینده ولی فقیه در مازندران

به گزارش ایکنا از مازندران، آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی، روز گذشته، 6 دی‌ماه طی دیداری که با یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش و استاندار مازندران انجام شد، با بیان اینکه کم و کاستی‌هایی در حوزه آموزش و پرورش وجود دارد که باید با تلاش بسیار برای رفع این چالش‌ها که مورد تأکید رهبر معظم انقلاب است، بکوشیم، گفت: اهمیت بخشی به دانش و خرد باید به معنای واقعی در کشور نهادینه شود و اگر آموزش و پرورش کم کار شود جهالت در جامعه جولان خواهد داد.

وی افزود: تلاش آموزش و پرورش نباید تنها معطوف به تولید نیروی انسانی باسواد باشد بلکه پرورش دانش آموزان دیندار همراه با بصیرت باید یکی از اولویت‌های جدی این نهاد تربیتی تعلیمی باشد.

آیت‌الله محمدی لائینی تصریح کرد: دانش آموزان آینده سازان و امیدهای جامعه هستند و باید از نظر عقلانیت، بصیرت و مجاهدت و دینداری آنان را تربیت کنیم و اگر آموزش و پرورش تک بعدی عمل کند کشور آسیب خواهد دید.

نماینده ولی‌فقیه در مازندران با ارائه این مطلب که واگذاری آموزش و پرورش به بخش خصوصی در کنار توفیقات یک چالش است، اظهار کرد: باید بررسی شود که این دانش‌آموزان به چه میزان دیندار، بابصیرت و مجاهد هستند و نظارت‌ها در این حوزه افزایش یابد.

وی گفت: باید به عملکرد معلمان و دیدگاه‌های آنان توجه شود و معلمان و مدیران با اصالت و با دانشی داریم که باید با تقویت روحیه آنان دانش آموزان دیندار تربیت شوند. دولت در بحث رتبه‌بندی معلمان اقدام خوبی را انجام داده که باید قدردانی کرد، اگرچه نواقصی دارد اما در گام اول قرار دارد و باید چالش در این حوزه کاهش یابد.

آیت‌الله محمدی لائینی با اشاره به اینکه در مازندران مدارس کانکسی نداریم، اما مدارس ۲ شیفته مشغول فعالیت هستند که به هیچ عنوان این رویه درست و مطلوب نیست که باید تک شیفت شدن مدارس در استان انجام شود، افزود: آموزش و پرورش باید تعامل خوبی با تمام ارکان نظام داشته باشد و مدیران شایسته و نخبه در این مسئولیت خطیر به‌کار گرفته شوند.

وی با بیان اینکه مدیران ارشد نباید نگران تهدیدها یا سهم‌خواهی باشند، گفت: همانطور که رهبر معظم انقلاب در دیدار با نمایندگان مجلس تأکید فرمودند، باید هرکس به وظایف خود عمل کند و فشاری در انتصابات به مدیران ارشد وارد نشود که البته منویات مقام معظم رهبری در این خصوص تأکید و خطاب به همگان بوده که در این دیدار بیان شده است.

انتهای پیام
captcha