تغییر تراز مسئولیت‌های شورای عالی انقلاب فرهنگی با تمرکز بر تحقق تمدن نوین اسلامی + صوت
کد خبر: 4105705
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۸
حجت‌الاسلام عاملی در گفت‌وگو با ایکنا بیان کرد:

تغییر تراز مسئولیت‌های شورای عالی انقلاب فرهنگی با تمرکز بر تحقق تمدن نوین اسلامی + صوت

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: افق نگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی استقرار کامل جامعه اسلامی است و نگاهی که ایشان به تمدن نوین اسلامی دارند، موجب تغییر تراز مسئولیت‌های این شورا خواهد شد.

سعید رضا عاملی

نوزدهم آذر سالروز تاسیس شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال 1363 به فرمان بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی(ره) است و به عنوان نهادی بلادستی در حوزه علم و فرهنگ قرار است در جایگاه قرارگاه فرهنگی نقش‌آفرینی کند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار اخیر اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی، این شورا را به رصد و شناخت دقیق ضعف‌ها و گزاره‌های غلط فرهنگی در عرصه‌های مختلف و ارائه راه‌حل‌های عالمانه‌ برای رواج گزاره‌های صحیح و پیش‌بَرنده توصیه کردند و فرمودند: «مهم‌ترین نقش و وظیفه این شورا، هدایت فرهنگی کشور و جامعه است.»

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدسعیدرضا عاملی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در گفت‌وگو با ایکنا، با بیان اینکه شورای عالی انقلاب فرهنگی نقش مهمی در اسلامی‌سازی امور فرهنگی و علمی دارد، اظهار کرد: افق نگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی استقرار کامل جامعه اسلامی است و نگاهی که ایشان به تمدن نوین اسلامی دارند، موجب تغییر تراز مسئولیت‌های شورای عالی انقلاب فرهنگی خواهد شد.

وی افزود: شورای عالی انقلاب فرهنگی وظیفه سنگینی در تحقق تمدن نوین اسلامی بر دوش دارد، بنابراین به نظر می‌رسد اگر تمرکز ما بر حوزه فرهنگ، آموزش و پرورش، امور مرتبط با قرآن کریم و اهل بیت (ع) باشد مسیریابی جدیدی ایجاد خواهد شد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با تأکید بر این مطلب که این شورا نسبت به تحقق اسلامی‌سازی جامعه و تمدن نوین اسلامی اهتمام ویژه‌ای دارد، گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی در جهت مسیریابی جدید تلاش خواهد کرد و در این راستا گام‌هایی را برداشته که تأسیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک یک گام از گام‌های برداشته‌شده محسوب می‌شود. اعتقاد ما براین است برای تحقق تمدن نوین اسلامی باید فرهنگ‌سازی و آموزش را از کودکان آغاز کنیم، بنابراین تأسیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک نقش مهمی را در این رابطه ایفا می‌کند.


بیشتر بخوانید:


عاملی بیان کرد: تمرکز بر حوزه‌های اثرگذار فرهنگی و علم و فناوری می‌تواند پیامد‌های مهم و کانونی را برای رقم زدن اتفاقات بزرگ در پی داشته باشد و این موضوع جزئی از دیدگاه‌های شورای عالی انقلاب فرهنگی است و امیدواریم با سند تحول شورا که در این دوره به تصویب رسیده بستر‌های تحقق این اهداف فراهم شود.

کد

گفت‌وگو از سعید امینی

انتهای پیام
captcha