آزادی داشتن حجاب در لاگوس نیجریه قانونی شد
کد خبر: 4105260
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۷

آزادی داشتن حجاب در لاگوس نیجریه قانونی شد

دولت ایالتی لاگوس، دیروز دستور اجرای کامل حکم دادگاه عالی را صادر کرد که براساس آن دانش‌آموزان در مدارس سراسر ایالت می‌توانند برای حضور در کلاس‌ها حجاب داشته باشند.

به گزارش ایکنا به نقل از Okay، در بخشنامه‌ای خطاب به چندین سازمان و افراد دولتی و خصوصی، حکیم موری اوکونولا، رئیس خدمات ایالتی، اعلام کرد که قوانین مدارس باید با این بخشنامه مطابقت داشته باشند و این دستور مطابق با تصمیم دادگاه عالی است.

در این بیانیه آمده است: «به اطلاع عموم می‌رسانیم که حکم دادگاه عالی صادر شده در 17 ژوئن 2022 در مورد استفاده از حجاب به دلیل تأثیرگذاری بر دانش‌آموزان در مدارس ایالتی لاگوس تصریح می‌کند که در صورت تمایل، دانش‌آموزان باید اجازه داشتن حجاب را داشته باشند.»

در ادامه آمده است: «دستورالعمل جامعی در مورد استفاده از حجاب در مدارس در زمان مقتضی از سوی دولت ایالتی صادر خواهد شد. با این حال، باید توجه داشته باشید که این حکم برای تمام مدارس ایالت الزام‌آور است.»

در واکنش به این دستورالعمل، جامعه دانشجویان مسلمان نیجریه (MSSN) از دولت ایالتی به دلیل صدور این بخشنامه قدردانی کرد.

مفتاح‌الدین ثانی، رئیس واحد منطقه ایالتی MSSN لاگوس، در بیانیه‌ای گفت: امیدواریم که این آغاز و پایانی جدید برای آزار، ظلم و قربانی کردن دانشجویان مسلمان به بهانه حجاب باشد. اگرچه این دستور کمی تأخیر داشت، اما بسیار قابل ستایش است. ما از همه افرادی که این امکان را ایجاد کردند قدردانی می‌کنیم. این نشان می‌دهد که دولت ایالت لاگوس قانونمند است. سایر ایالت‌ها باید از این نوع حرکات قانون‌مدار تقلید کنند.

جمعیت نیجریه در حدود 211 میلیون نفر است و حدود 53 درصد از جمعیت این کشور را مسلمانان تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام
captcha