برپایی 40 محفل قرآنی همزمان با مسابقات سراسری قرآن
کد خبر: 4105022
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۶
حجت‌الاسلام سیدمصطفی مجیدی خبر داد:

برپایی 40 محفل قرآنی همزمان با مسابقات سراسری قرآن

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین با اشاره به میزبانی این استان از مرحله نهایی بخش نغمات دینی مسابقات سراسری قرآن گفت: در حاشیه این مسابقات 40 محفل قرآنی در مناطق مختلف استان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی مجیدی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمصطفی مجیدی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا در مورد آخرین تمهیدات اندیشیده شده برای میزبانی از بخش نغمات دینی چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم گفت: چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در بخش نغمات دینی در سه رشته همخوانی قرآن کریم، دعاخوانی و اذان در دو گروه بانوان و آقایان و به میزبانی استان قزوین برگزار می‌شود. این رقابت‌ها از 19 تا 23 آذرماه در جریان خواهد بود.

وی افزود: ستاد برگزاری این مسابقات از قبل تشکیل شده و جلساتی را با حضور استاندار، نماینده ولی فقیه و مسئولان استانی برگزار شد. خوشبختانه بحث اسکان، محل برگزاری، پخش زنده مسابقات، حضور رسانه‌ها، دعوت از مردم و علاقه‌مندان به این حوزه در محل برگزاری مسابقات، تبلیغات و فضاسازی شهری برای اطلاع‌رسانی مسابقات همه انجام شده و منتظر هستیم تا از امروز، جمعه میزبان متسابقان باشیم.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در مورد نمایشگاه جانبی نیز بیان کرد: در حاشیه مسابقات یک نمایشگاه جانبی تعریف شده است که در آن محتوایی در موضوع عفاف و حجاب، کتاب، قرآن، ادعیه، مشاوره، فعالیت‌های مربوط به حوزه کودکان، مباحث معارفی و همچنین بحث جهاد تبیین که از سوی مقام معظم رهبری مورد تأکید قرار گرفته است، ارائه خواهد بود.

مجیدی در ادامه با اشاره به اینکه این مسابقات به صورت زنده از شبکه استانی و شبکه قرآن و رادیو قرآن پخش خواهد شد، به میزبانی استان قزوین از رویدادهای قرآنی اشاره و اظهار کرد: معتقدم مسابقات در بحث قرآن کریم جایگاه فعالیت‌های ویترینی را دارد، یعنی اگر می‌خواهیم به فعالیت‌های قرآنی عمق ببخشیم و وارد حوزه تفسیر و مفاهیم و تدبیر و پژوهش و ... شویم نیاز به این داریم که ابتدا فعالیت‌هایی انجام دهیم تا از راه جذابیت آن فعالیت‌ها مخاطبان ناآشنا و نامأنوس با این حوزه، جذب شوند و در ادامه به وادی‌های مختلف قرآنی رهنمون کنیم.

وی افزود: لذا نقش مسابقات همچون مسابقات سراسری قرآن، مسابقات اسرا و ... بحث ویترینی و نشان دادن قهرمانان قرآنی به آحاد جامعه است. ما هم در استان قزوین با این نگاه توفیق میزبانی از دو دوره برنامه تلویزیونی اسراء و مسابقات سراسری قرآن را در بخش نغمات دینی داشته‌ایم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین تصریح کرد: قطعاً یکی از توفیقات ما می‌تواند میزبانی از رویدادهای قرآنی و جریان‌سازی از مسیر این میزبانی‌ها باشد، لذا چنین اقداماتی جزء برنامه‌های ما هست و اینگونه نیست که به صورت مقطعی فعالیت قرآنی اجرا کنیم.

مجیدی در مورد تمهیدات اداره کل اوقاف استان قزوین برای موفقیت نمایندگان این استان در مسابقات سراسری قرآن تصریح کرد: یکی از اقداماتی که طی سال‌‌های اخیر شکل داده‌ایم، اجرای محافل کاروانی قرآن کریم در استان است. همین الان و همزمان با برگزاری مسابقات سراسری قرآن در بخش نغمات دینی محافل قرآنی را با حضور قراء بین‌المللی و قراء استانی طراحی کرده‌ایم، بر همین اساس 40 محفل به صورت کاروانی در ایام برگزاری مسابقات در روستاها و شهرهای مختلف استان برگزار می‌کنیم.

وی افزود: یکی از دلایل طراحی چنین برنامه‌هایی این است که در کنار قراء بین‌المللی، قاریان و گروه‌های استان نیز حضور داشته و به تلاوت و اجرا بپردازند تا هم بستری واقعی برای ارائه برنامه‌ها پیدا کرده باشند و هم ظرفیتی برای اینکه تمرین کنند و به این باور برسند که جامعه نیاز به این فعالیت‌ها دارد، را به دست بیاورند. قطعاً همه اینها می‌تواند در مسیر تربیت و پیشرفت کار جامعه قرآنی استان قزوین و دوستان قرآنی موثر باشد.

انتهای پیام
captcha