فضاسازی متناسب با مناسبت‌های ملی و مذهبی مورد توجه قرار گیرد
کد خبر: 4104521
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۳
نماینده ولی فقیه در مازندران:

فضاسازی متناسب با مناسبت‌های ملی و مذهبی مورد توجه قرار گیرد

نماینده ولی فقیه در مازندران، در همایش شهرداران استان مازندران با بیان اینکه فضاسازی متناسب با مناسبت‌های ملی و مذهبی مورد توجه قرار گیرد، گفت: ساخت و ساز شهری در استان باید متناسب با فرهنگ، آداب و رسوم، ارزش‌های دینی و قرآنی، نماز و... باشد.

همایش شهرذاران استان مازندران در بابلسربه گزارش ایکنا از مازندران، آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران، ۱۳ آذر در همایش شهرداران استان مازندران که با حضور استاندار مازندران، در بابلسر برگزار شد، گفت: اگر شهرداری‌ها در سطح شهرستان‌ها خوب کار کنند ۵۰ درصد رضایت‌مندی‌ها در بین جامعه مشاهده خواهد شد و عکس این قضیه نیز صادق است. شهرداران باید با شوراهای اسلامی شهر هماهنگ و هم‌افزا باشند.

وی با بیان اینکه متأسفانه عدم همراهی شوراهای اسلامی شهر و شهرداران موجب نارضایتی مردم و عقب‌ماندگی شهرها می‌شود،‌ افزود: همچنین شهرداران باید با ائمه جمعه شهرها نیز هماهنگ و هم افزا باشند.

آیت‌الله محمدی لائینی با بیان اینکه شهرداران باید فضاسازی متناسب با مناسبت‌های ملی و مذهبی را مود توجه داشته باشند، تصریح کرد: ساخت و ساز شهری استان باید متناسب با فرهنگ، آداب و رسوم، ارزش‌های دینی و قرآنی، نماز و... باشد.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه برای تقویت بعد بصری ساخت و ساز شهری باید از فرهنگ ایرانی ـ اسلامی بهره گرفته شود، اضافه کرد: نمادهای شهری باید با بوم مازندران سنخیت داشته باشد. همچنین سوابق، افتخارات، اعتقادات، پیشینه مردمان این خطه از شمال کشور در دفاع مقدس، دفاع از حرم و مبارزه با منافقین نظیر حماسه جنگل در تولید و جانمایی المان‌های شهری مورد توجه باشد.

وی بر لزوم رسیدگی به حاشیه‌نشین‌ها از سوی شهرداران تأکید کرد و گفت: برای حفظ سلامت شهر باید به مناطق حاشیه‌نشین و آسیب‌دیده به موقع رسیدگی شود.

آیت‌الله محمدی لائینی با بیان اینکه رعایت نظافت و رفع مشکل پسماند باید در دستور کار شهرداران باشد، ادامه داد: همچنین شهرداران برای در دسترس بودن فضاهای ورزشی با هدف حفظ سلامت مردم تلاش کنند.

انتهای پیام
captcha