معرفی برگزیدگان رشته معارفی مسابقات قرآن اوقاف فارس
کد خبر: 4104181
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۵

معرفی برگزیدگان رشته معارفی مسابقات قرآن اوقاف فارس

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف فارس اسامی راه‌یافتگان آزمون شفاهی مرحله نهایی رشته‌های معارفی چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآن در این استان را اعلام کرد و گفت: هم در بخش تفسیر شیعه و هم تفسیر سنی شرکت‌کنندگانی در این آزمون داشتیم.

سیدامیرعباس جلالی، رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه فارسسیدامیرعباس جلالی، رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه فارس، در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، با بیان اینکه آزمون رشته‌های معارفی به صورت همزمان کشوری در تاریخ 26 آبان‌ماه سال جاری برگزار شد، گفت: این آزمون به صورت تستی و آنلاین برگزار شد و نتیجه آن هم اعلام شد اما با توجه به اینکه تعداد متسابقانی که حدنصاب نمره را به دست آورده بودند، زیاد بود به همین دلیل یک آزمون شفاهی قبل از مرحله فینال این رشته‌ها برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه رشته‌های معارفی شامل رشته‌های تفسیر، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه هستند، گفت: در مرحله فینال باید از هر کدام از این رشته‌ها تنها 10 نفر در مرحله کشوری به رقابت بپردازند اما 115 نفر در رشته  نهج‌البلاغه نمره 100 را اخذ کردند و در رشته تفسیر هم 54 نفر نمره 95 به بالا را کسب کرده و در صحیفه سجادیه هم 47 نفر به مرحله نهایی راه پیدا کردند.

جلالی ادامه داد: از استان فارس در رشته صحیفه سجادیه 3 نفر شامل سعید عزیزی، فاطمه کاتب و خدیجه وطن‌خواه، در رشته تفسیر 7 نفر  شامل روشن شیر دژم، زهرا شیخی، منصوره معینی، شهرزاد نصر، ادریس کاظمی، احمد صفری، امیررضا مکارم‌پور و در رشته نهج‌البلاغه 13 نفر شامل بهادر آریان‌مهر، فخرالدین بیابانی، علی سوخکی، ابراهیم مسجدی، عزت پورپولاد، سیده‌زهرا حسینی، الهام حسن شمس، حانیه شیخی، محبوبه صفرپور، فاطمه طالبی، منظر غفاری جو، سولماز کرمی و راضیه لشکری جزو برگزیدگان آزمون معارفی بودند که همگی به آزمون شفاهی قبل از مرحله فینال راه پیدا کرده‌اند. همچنین در رشته تفسیر سنی هم یحیی سپرتاج از لارستان به این مرحله راه پیدا کرده است.

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف فارس  با بیان اینکه آزمون شفاهی مذکور پایان آذرماه و اوایل دی‌ماه به صورت تلفنی برگزار خواهد شد، گفت: مرحله فینال این آزمون در بهمن‌ماه در شهر مقدس قم برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha