برگزاری مسابقات قرآن کارکنان وزارت دفاع
کد خبر: 4103968
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۹

برگزاری مسابقات قرآن کارکنان وزارت دفاع

سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن ویژه کارکنان و سربازان وظیفه وزارت دفاع، امروز، ۱۱ آذرماه در جوار حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد.

مسابقات قرآنبه گزارش ایکنا، سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن ویژه کارکنان و سربازان وظیفه وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، جمعه، ۱۱ آذرماه با رقابت 370 نفر به میزبانی سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح در جوار آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد.

این مسابقات در رشته‌های قرائت تحقیق و ترتیل، حفظ اجزای ۲۵،۲۰،۱۵،۱۰،۵،۳ و حفظ کل قرآن، مفاهیم(براساس جزء ۲۵ و از طریق سامانه پرسمان) و اذان برگزار شد.

گروه داوری رقابت‌های آقایان شاغل و نیروهای وظیفه با اساتید ملی و بین‌المللی و پیشکسوتان قرآنی چون عباس امام جمعه، سعید رحمانی، نصرت‌الله حسینی، علی‌اکبر ملکشاهی، محمدرضا ابوالقاسمی، کریم دولتی، حامد ولیزاده، صالح اطهری‌فرد، حسین دهقانی‌زاده، مسعود وادی‌پور، مسعود نوری، امیر آقایی، محمدرضا پورزرگری، حسین اخوان‌اقدم، علی فربین، حسن ربیعیان، محمدمهدی بحرالعلوم، بهروز یاریگل، احمد زرنگار، سعید پرویزی، حمیدرضا نصیری، مهدی غلام‌نژاد، داود تک‌فلاح، محسن قاسمی، علی‌اکبر حنیفی، محمدرضا دستور، اسماعیل عاکفی و سیدعلی حسینی همراه بود.

مرحله مقدماتی مسابقات مقدماتی قرآن کارکنان شاغل و وظیفه وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح شهریور و مهرماه ۱۴۰۱ با حضور حدود چهار هزار نفر از سراسر کشور برگزار شد که از میان آنها ۳۷۰ نفر به این مرحله از مسابقات راه یافتند. 

در حاشیه این مسابقات حجت‌الاسلام والمسلمین علی شیرازی، جانشین رئیس سازمان عقیدتی - سیاسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ضمن بازدید از مسابقات گفت: جایگاهی که قرآن باید در زندگی ما داشته باشد با آنچه که الان ما هستیم فاصله بسیاری دارد. 

وی با اشاره به اینکه باید برای تحقق فرمایش حکیمانه مقام معظم رهبری و تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن در کشور تلاش بیشتری انجام شود، اظهار کرد: چنانکه در وزارت دفاع، سعی بر حرکت گسترده‌تر با برنامه‌ریزی دقیق‌تر و ارتقای سطح کلا‌های آموزشی و تقویت انگیزه‌ها و افزایش کمی و کیفی جوایز شده است.

شیرازی ادامه داد: در مجموعه وزارت دفاع، دارالقرآن‌ها، مراکز تخصصی و مدارس قرآنی هستند که فعالیت‌های برنامه‌ریزی شده و هدفمندی انجام می‌دهند. همچنین در سازمان‌های وزارت دفاع، روسای عقیدتی - سیاسی کارهای خوبی انجام داده‌اند اما باید رونق بیشتری پیدا کنند. 

وی گفت: برندگان دور نهایی این مسابقات، ممتازان وزارت دفاع هستند که سپس به مسابقات سراسری نیروهای مسلح راه پیدا خواهند کرد و بعضی از منتخبان نیز در مسابقات کشوری شرکت می‌کنند.

شیرازی در پایان، سطح مسابقات و شرکت‌کنندگان در این دوره از مسابقات را با رشد کیفی و مطلوب ارزیابی کرد.

یادآور می‌شود، مسابقات قرآن فرزندان پسر روز گذشته، ۱۰ آذرماه به میزبانی اتکا در جوار این آستان مقدس برگزار شد.

همچنین مسابقات قرآن ویژه همسران و بانوان شاغل توسط سازمان صنایع دفاعی و مسابقات فرزندان دختر به میزبانی صاایران در سوم و چهارم آذرماه برگزار شد. 

اختتامیه این دوره از مسابقات نیز ۱۵ آذرماه با حضور مسئولان وزارت دفاع و نفرات برتر در تمامی گروه‌ها، همراه با تجلیل از برگزیدگان رشته‌ها برگزار می‌شود.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha