لزوم انسجام دستگاه‌های متولی برای ترویج آموزه‌های قرآنی
کد خبر: 4103954
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۵
قاری ممتاز مازندرانی تأکید کرد

لزوم انسجام دستگاه‌های متولی برای ترویج آموزه‌های قرآنی

قاری ممتاز مازندرانی با تأکید بر لزوم انسجام دستگاه‌ها برای ترویج آموزه‌های قرآنی گفت: دستگاه‌های متولی باید با قرار گرفتن در کنار یکدیگر و اجرای ایده‌های نو موجبات حضور بیشتر نسل جوان در عرصه قرآن را فراهم کنند.

عادل تقی‌پور قاری مازندرانیبه گزارش ایکنا از مازندران، عادل تقی‌پور، قاری ۲۸ ساله محمودآبادی، یکی از هفت قاری ممتاز مازندرانی که در هفدهمین جشنواره تلاوت‌های مجلسی استان به قرائت آیات آسمانی پرداخت در گفت‌و‌گو با اصحاب رسانه گفت: دستگاه‌های متولی باید با قرار گرفتن در کنار یکدیگر و اجرای ایده‌های نو موجبات حضور بیشتر نسل جوان در عرصه قرآن را فراهم کنند.

وی با بیان اینکه سطح این دوره از مسابقات بسیار بالا بوده و خوشبختانه بر سطح کیفی مسابقات هر ساله افزوده می‌شود، افزود: انس با قرآن همواره با برکت است؛ هنگام مشکلات زندگی، قرآن را باز کنید، چند آیه‌ای بخوانید و سپس از خداوند طلب گشایش کنید و این راهی است که بنده از آن پاسخ گرفته‌ام.

تقی‌پور که قرائت قرآن کریم را از سن ۱۰ سالگی آغاز کرده است، در پاسخ به این سؤال که اگر بخواهید یک آیه از قرآن را به ما هدیه دهید، کدام آیه را انتخاب می‌کنید؟ گفت: به‌نظرم اگر هر انسان مسلمانی این آیه از سوره علق که خداوند متعال می‌فرماید که «أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى؛ آیا نمی‌دانید که خداوند شما را می‌بیند» را همواره به یاد داشته باشد او را از بسیاری از خطرات، گناهان و آسیب‌ها به دور خواهد داشت.

یادآور می‌شود: اختتامیه هفدهمین جشنواره ملی تلاوت‌های مجلسی مازندران به میزبانی شهرستان قائم‌شهر و در مصلی جمعه این شهر در حال برگزاری است. در این مراسم هفت قاری ممتاز استان، تلاوت‌های خود را قرائت می‌کنند و از میان قاریان، سه نفر به‌عنوان برگزیده به جشنواره کشوری راه خواهند یافت.

انتهای پیام
captcha