شناسایی و حمایت از طرح‌های نوآورانه حوزه برق و مکانیک با رویداد پیوند
کد خبر: 4103785
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۴

شناسایی و حمایت از طرح‌های نوآورانه حوزه برق و مکانیک با رویداد پیوند

فراخوان رویداد «پیوند» با هدف شناسایی و حمایت از استارت‌آپ‌ها و دارندگان طرح‌های فناورانه و نوآورانه حوزه برق و مکانیک اعلام شد.

شناسایی و حمایت از طرح‌های نوآورانه حوزه برق و مکانیک با رویداد پیوند

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی ‌صندوق نوآوری و شکوفایی، رویداد «پیوند» برای شناسایی طرح‌ها و استارت‌آپ‌ها در حوزه برق و مکانیک به منظور بهم‌رسانی شتابدهنده‌ها و استارت‌آپ‌ها برگزار می‌شود.
در راستای توانمندسازی هر چه بیشتر استارت‌آپ‌ها و کاهش احتمال شکست این کسب‌وکارهای نوپا، نهادهایی به نام شتابدهنده‌ها شکل گرفته‌اند. شتابدهنده یک سازمان منسجم و مشخص است که افراد و تیم‌های دارای طرح نوآورانه و فناورانه را انتخاب و در یک دوره چندماهه به آنها خدماتی از قبیل فضای کاری تجهیز شده، آموزش، مشاوره، مربی‌گری، سرمایه‌ اولیه و ارتباط با شبکه سرمایه‌گذاران را ارائه می‌کند؛ در واقع، شتابدهنده‌ها حلقه واسط بین کسب‌وکارهای نوپا و سرمایه‌گذاران جسورانه هستند.
با توجه به اینکه فعالیت شتابدهنده‌ها، هزینه‌های چشمگیری دارد و با ریسک‌های مختلفی نیز همراه است، در اغلب کشورها نهادهای دولتی و عمومی با کمک‌های بلاعوض از این نوع فعالیت‌ها حمایت می‌کنند.

 صندوق نوآوری و شکوفایی  نیزدرراستای تکمیل چرخه ایده تا بازار و کمک به استارت‌آپ‌ها و ایده‌پردازان، اقدام به طراحی خدمتی جهت توانمندسازی استارت‌آپ‌ها تحت عنوان رویداد «پیوند» کرده‌است. هدف از برگزاری این رویداد، شناسایی استارت‌آپ‌ها و طرح‌های استارت‌آپی جذاب و توانمند حوزه برق و مکانیک و معرفی آنها به شتابدهنده‌ها (اعم از دانش بنیان یا غیر دانش بنیان) و سایر سرمایه‌گذاران و فعالان اکوسیستم نوآوری و در نتیجه تامین بخشی از هزینه‌های شتابدهی کسب و کارهای نوپا است.
در این رویداد ایده‌پردازان و استارت‌آپ‌های نوپا و استارتاپ‌های در حال توسعه، طی فراخوانی شناسایی شده و آماده ارائه به شتابدهنده‌های دانش بنیان به عنوان عامل صندوق نوآوری و شکوفایی می‌شوند. از بین طرح‌های دریافت شده، پس از غربالگری اولیه، تعدادی از طرح‌ها انتخاب می‌شوند. سپس برای صاحبان ایده و اعضای استارت‌آپ‌های منتخب، کارگاه‌های آموزشی برگزار می شود و پس از آن مرحله دوم غربالگری انجام می‌شود که از بین شرکت‌کنندگان، تعدادی برای حضور در رویداد پایانی انتخاب شده و آماده ارائه به سرمایه گذار می شوند.

شناسایی و حمایت از طرح‌های نوآورانه حوزه برق و مکانیک با رویداد پیوند

طرح‌های ارسال شده به دبیرخانه رویداد، پس از ارزیابی اولیه در دوره توانمندسازی سه روزه‌ای جهت تکمیل مدل کسب و کار و شاخص‌های مورد نظر سرمایه‌گذاران، شرکت می‌کنند. این دوره با توجه به طرح‌های ارائه شده و سطح بلوغ آنها ارائه می‌شوند. پس از آن استارت‌آپ‌ها در یک بازه دو هفته‌ای فرصت دارند تا مدل کسب و کار خود را، برای ارائه در روز اصلی رویداد پیوند، جهت ارائه به سرمایه‌گذاران آماده کنند.

طرح‌های منتخب نیز توسط سرمایه‌گذاران، جهت انعقاد قرارداد هم سرمایه‌گذاری توسط جهاد دانشگاهی و صندوق‌های سرمایه‌گذاری حاضر در رویداد، دعوت می‌شوند.
با توجه به اینکه یکی از نقاط قوت طرح پیوند، طرح هم‌سرمایه‌گذاری صندوق نوآوری و شکوفایی است، در این رویداد، در صورتی که صندوق‌های پژوهش و فناوری و سازمان جهاد دانشگاهی علم و صنعت پس از ارزیابی و تایید ایده‌های نوآورانه، تصمیم به سرمایه‌گذاری روی آن طرح بگیرند، صندوق نوآوری و شکوفایی تا سقف ۸۰ درصد هزینه شتابدهی را تامین می‌کند.
یک وجه تمایز این رویداد،‌ امکان استفاده از زیرساخت‌های فنی و کارگاهی، شبکه متخصصین و ارتباطات صنعتی سازمان جهاد دانشگاهی علم و صنعت است که برگزیدگان می‌توانند از آن‌ها بهره‌مند شوند. باتوجه به پیچیدگی‌ فرایند سرمایه‌گذاری و حجم سرمایه مورد نیاز طرح‌های حوزه هاردتک، این منابع به روش هم‌سرمایه‌گذاری توسط سازمان جهاد دانشگاهی علم و صنعت و صندوق‌های سرمایه‌گذاری حاضر در رویداد تامین خواهد شد.

شناسایی و حمایت از طرح‌های نوآورانه حوزه برق و مکانیک با رویداد پیوند
محورهای این رویداد شامل: برق قدرت، منابع تغذیه و مبدل‌های الکتریکی، الکترومکانیک، انرژی‌های نو و تجهیزات مکانیکال و دیگر سیستم‌های مرتبط با صنایع ریلی، پالایشگاهی و نیروگاهی و انرژی است.
متقاضیان برای شرکت در این نوبت از رویداد پیوند می‌توانند از طریق لینک https://forms.inif.ir/web/guest/sanaat  ثبت نام کنند. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره تماس 09141970065 تماس حاصل کنند.
لازم به ذکر است تمامی‌ هزینه‌های برگزاری رویداد توسط صندوق نوآوری و شکوفایی تامین شده و شرکت در این رویداد کاملا رایگان است.

 

انتهای پیام
captcha