ویژه‌برنامه‌های آستان حضرت عبدالعظیم(ع) در میلاد حضرت زینب(س)
کد خبر: 4103350
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۵

ویژه‌برنامه‌های آستان حضرت عبدالعظیم(ع) در میلاد حضرت زینب(س)

مراسم ولادت عقیله بنی‌هاشم حضرت زینب(س) شامگاه هشتم آذرماه در آستان حضرت عبدالعظیم‌الحسنی(ع) برگزار می‌شود.

برگزاری همایش میلاد حضرت زینب(س) در آستان حضرت عبدالعظیم(ع)به گزارش ایکنا، مراسم جشن ولادت حضرت زینب کبری(س) شامگاه سه‌شنبه، هشتم آذرماه بعد از اقامه نماز جماعت مغرب و عشا همراه با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین ماندگاری و مدیحه‌سرائی ذاکر اهل بیت عصمت و طهارت(ع)، مهدی فاطمی در شبستان امام خمینی(ره) این بارگاه ملکوتی برگزار خواهد شد.

همچنین، محفل انس با قرآن نیز در شام میلاد حضرت زینب(س) با حضور قاریان ممتاز و بین‌المللی، هادی موحدامین و حامد ولی‌زاده بعد از نماز مغرب و عشا در شبستان امام خمینی(ره) برگزار خواهد شد.

در این محفل نورانی، مجید باقری، حافظ کل قرآن کریم و گروه تواشیح و مدیحه‌سرایی محراب نیز به اجرای برنامه خواهند پرداخت.  

همچنین، به مناسبت فرارسیدن ایام ولادت حضرت زینب(س)، مسابقه فرهنگی «زینت پدر» در آستان حضرت عبدالعظیم(ع) برگزار می شود.

این مسابقه از اول تا پایان ماه جمادی‌الاول با محوریت کتاب «نگاهی به خطبه حضرت زینب(س) در کوفه و شام»، برگزار می‌شود که به برگزیدگان در این مسابقه به قید قرعه هدایایی اهدا می‌شود.

علاقه‌مندان می‌توانند برای دریافت و ارسال پاسخنامه به شبکه‌های اجتماعی اداره‌کل برنامه‌های فرهنگی و آموزشی در ایتا، سروش و اينستاگرام با نشانى FaAbdulazim مراجعه کنند.

همچنین، به مناسبت این ایام، 35 زوج جوان نیز در اتاق عقد این آستان مقدس خطبه عقد خود را جاری خواهند کرد تا در حریم حضرت سیدالکریم(ع) زندگی مشترک خود را آغاز کنند.

زوج‌های فراوانی در ایام مختلف سال با مراجعه به اتاق عقد آستان واقع در صحن مصلا،  برای ثبت نام و رزرو آن اقدام می‌کنند تا زندگی مشترک خود را با استعانت از حضرت عبدالعظیم(ع) و در پناه این امامزاده واجب‌التعظیم آغاز کنند.

انتهای پیام
captcha