تأسیس مؤسسات و مراکز غیردولتی بهزیستی تسهیل شد
کد خبر: 4102694
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۳

تأسیس مؤسسات و مراکز غیردولتی بهزیستی تسهیل شد

سرپـرست مـرکـز مشارکت‌های مـردمی، مؤسسات غیردولتی و توانمندسازی بهزیستی کشور از راه‌اندازی سامانه صدور الکترونیکی مجوز مؤسسات و مراکز غیردولتی خبر داد.

مجوز تأسیس مؤسسات و مراکز غیردولتی بهزیستی را به راحتی بگیرید

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان بهزیستی، علی ربوبی، سرپـرست مـرکـز مشارکت‌های مـردمی، مؤسسات غیردولتی و توانمندسازی بهزیستی کشور از راه‌اندازی سامانه صدور الکترونیک مجوز مؤسسات و مراکز غیردولتی خبرداد و گفت: این سامـانه با هـدف سـهولت و دسترسـی آسان متقاضـیان برای ارائه درخواست و اقـدام به دریافت مجوز مؤسـسات و مراکز غیردولتی راه‌انـدازی و از طریق درگاه اینترنتی درگاه ملی مجوزها به نشانی mojavez.ir در اختیار متقاضیان قرار گرفته است.

وی ادامه داد: متقاضیان پس از ورود به درگاه مذکور می‌توانند تمام شرایط و مدارک لازم برای دریافت مجوز را مطالعه و نسـبت به دریافت مجوز مؤسسه و مرکز غیردولتی موردنظر خود اقدام کنند؛ از آنجا که فرآیند دریافت مجوز از طریق سامانه کوتاه‌تر و سریع‌تر انجام می‌شود، متقاضـیان می‌توانند بدون مراجعه به بهزیستی، در سراسـر کشور درخواست خود را به صورت الکترونیکی ثبت و پیگیری کننـد.

ربوبی با بیان اینکه تمدیـد و تعویض مجوزهـایی که از طریق این سامـانه صادر شـده نیز به صورت الکترونیکی انجام می‌شود، گفت: امکان تمدیـد مجوزهایی که درگذشته و خارج از سامانه صادر شده است در آینده فراهم می‌شود.

به گفته وی، سازمان بهزیستی کشور در راستانی اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی، وظایف غیرحاکمیتی خود را براساس موارد مندرج در ماده ۲۶ قانون تنظیم بخشـی از مقررات مالی دولت به بخش غیردولتی واگذار می‌کند تا خیرین و متخصصـین بتوانند در قالب تاسـیس موسسه و مرکز غیردولتی نسـبت به ارائه خدمات به جامعه هدف اقدام کنند؛ در حال حاضر ۱۳ هزار و ۸۷۳ مرکز و ۴ هزار ۸۲۴ مؤسسه غیردولتی تحت نظارت سازمان بهزیستی قرار دارد.

انتهای پیام
captcha