داوران مسابقات قرآن برای قضاوت الکترونیکی آموزش ببینند
کد خبر: 4102303
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۷

داوران مسابقات قرآن برای قضاوت الکترونیکی آموزش ببینند

ناظر مرحله مقدماتی مسابقات کشوری چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآن اوقاف با بیان اینکه داوری الکترونیکی در مسابقات قرآن منتج به صرفه‌جویی 20 هزار کاغذ شد، گفت: اجرای طرح موفقیت‌آمیز بود، اما داوران باید آموزش‌های لازم را کسب کنند.

مرتضی مختاری، مدرس دانشگاه

مرتضی مختاری، ناظر مرحله مقدماتی مسابقات کشوری چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآن اوقاف، در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، تغییرات ایجاد شده در نحوه امتیازدهی داوران در این دوره از مسابقات را مثبت ارزیابی کرد و گفت: با انجام این طرح 20 هزار کاغذ A4 صرفه‌جویی شد که علاوه بر صرفه اقتصادی، تحولی عظیم در مسابقات ایجاد کرد.

وی با بیان اینکه در داوری الکترونیکی برای هر بخش 2 داور در نظر گرفته شد که احتمال خطا را بسیار کاهش داد، گفت: این طرح به درخواست سازمان اوقاف و اداره امور قرآنی این مجموعه از سوی دو شرکت دانش‌بنیان طراحی و مورد اجرا قرار گرفت و مسابقات دی‌ماه خوزستان نیز به احتمال زیاد به این شکل برگزار خواهد شد.

این داور مسابقات قرآن دقت و سرعت را از دیگر امتیازات داوری الکترونیکی بیان کرد و افزود: انجام این اقدام حرکت رو به جلویی در مسابقات قرآن است و با توجه به تجربه اول، طرح موفقی است، اما دارای نقایصی هم بود که باید برطرف شود.

مختاری اضافه کرد: هرچه داوری الکترونیکی به جلو حرکت کند نقایص آن بیشتر برطرف شده و کار برای داوری در سایر مسابقات قوی‌تر انجام خواهد شد. نکته مهم این است که داوران برای قضاوت الکترونیکی در سطح کشور باید آموزش ببینند.

وی با بیان اینکه اعتراضات وارده امسال نسبت به سال گذشته حدود 60 درصد کاهش داشت، گفت: با توجه به اینکه ضریب خطا و اشتباه بسیار کم بود، اما گزینه‌ای برای اعتراض و تجدیدنظر شرکت‌کنندگان در نظر گرفته بود. حضور مهندس طراح نرم‌افزار داوری در مسابقات نقطه قوتی بود که باعث شد اشکالات وارده در سریع‌ترین زمان ممکن برطرف شود.

مختاری الکترونیکی شدن مسابقات قرآن را به فال نیک گرفت و گفت: با توسعه این طرح مسابقات به سمت حذف کاغذ، دقت نظر، سرعت عمل و رضایت متسابقان پیش خواهد رفت.

انتهای پیام
captcha