«نور مهر»؛ مؤسسه‌ای خیریه برای تربیت حافظان قرآن در هند + فیلم
کد خبر: 4101739
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۱

«نور مهر»؛ مؤسسه‌ای خیریه برای تربیت حافظان قرآن در هند + فیلم

مؤسسه‌ خیریه «نور مهر» مدرسه‌ای اسلامی در منطقه مالاد در غرب بمبئی است که توانسته در کنار آموزش‌های نوین علمی به ترویج علوم قرآنی نیز بپردازد و از این منظر طی سه سال گذشته بیش از 40 حافظ قرآن به جامعه مسلمان هند معرفی کند.

به گزارش ایکنا به نقل از Times of India، مؤسسه خیریه نور مهر (Noor Meher Charitable Trust) که یک مدرسه اسلامی را در منطقه مالاد در غرب بمبئی (Malad West) اداره می‌کند، از 42 حافظان قرآن که در سه سال گذشته (2020، 2021 و 2022) که امتحانات SSC را هم با موفقیت گذارنده بودند، تجلیل کرد.

SSC مخفف عبارت Secondary School Certificate (گواهی مدرسه متوسطه) است. این آزمون اعطای گواهینامه از سوی هیئت‌های مختلف علمی ـ آموزشی برای دانش‌آموزان پایه دهم برگزار می‌شود.

سید علی، مدیر این مدرسه گفت: فرق گذاشتن بین دروس دینی و دیگر علوم آسیب زیادی به جامعه وارد کرده است. همیشه احساس می‌کردم کسی که می‌تواند کل قرآن را حفظ کند، در صورت فراهم شدن فرصت‌های مناسب، می‌تواند در آموزش مدرن نیز سرآمد باشد.

سید علی،‌ در سال 2000 خانه ییلاقی خود را به مدرسه قرآن و دبیرستان تبدیل کرد و دانش‌آموزان را بیشتر از اقشار کم درآمد جذب می‌کند. تیم‌های جداگانه‌ای از معلمان وجود دارند که دانش‌آموزان را برای دوره‌های SSC و مربی حفظ قرآن آماده می‌کنند.

در ادامه ویدئویی از جلسه معرفی این مدرسه اسلامی به روایت دانش‌آموزان را مشاهده می‌کنید.

انتهای پیام
captcha