حمایت مالی از طرح‌های برگزیده سمن‌های جوانان
کد خبر: 4101461
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۵
کامل‌نواب خبر داد:

حمایت مالی از طرح‌های برگزیده سمن‌های جوانان

مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی وزارت ورزش و جوانان از صدور فعالیت بیش از ۵۰۰ سمن در سال جاری خبر داد و گفت: تشکل‌ها و سمن‌های جوانان می‌توانند طرح خود را در اختیار کارشناسان قرار دهند تا پس از ارزیابی در شورا از حمایت مالی بهره‌مند شوند.

صدور مجوز فعالیت ۵۰۰ سمن در سالجاریمرتضی کامل نواب، مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی و فعالیت‌های داوطلبانه وزارت ورزش و جوانان در گفت‌وگو با ایکنا درباره فعالیت سمن‌ها گفت: براساس آمار سامانه وزارت ورزش و جوانان بیش از چهار هزار سمن وجود دارد که بیش از ۸۰ درصد آن‌ها فعال و معتبر هستند؛ به این معنا که تعدادی از آن‌ها سمن‌هایی هستند که تاریخ فعالیتشان به پایان رسیده و باید اقدام به تمدید دوره سه ساله فعالیت خود کنند.

وی افزود: سازمان‌های مردم نهاد در سراسر کشور تحت نظارت ادارات کل وزارت ورزش فعالیت می‌کنند و غیرفعال بودن آن‌ها به معنای انحلال نیست، اما اگر دوره فعالیت به پایان برسد و تمدید نشوند، طبیعی است که دیگر فعال نیستند.

کامل‌نواب ادامه داد: بیش از ۵۰۰ مورد مجوز فعالیت سازمان‌های مردم‌نهاد صادر شده و بیشتر فعالیت آن‌ها در حوزه اجتماعی است، اما فراتر از آن در حوزه فرهنگی و مذهبی، علمی و پژوهشی و کارآفرینی و اشتغال‌آفرینی نیز فعالیت می‌کنند.

وی در ادامه به حمایت‌های وزارت ورزش و جوانان از سمن‌ها اشاره کرد و گفت: ما هم در توسعه کیفی سمن‌ها فعال هستیم به این معنا که آموزش و توانمندسازی آن‌ها را دنبال می‌کنیم که دوره آموزشی «همنا» در همین راستا در ۳۱ استان کشور با حضور تمامی تشکل‌های مجوزدار برگزار خواهد شد. تأمین منابع مالی، قوانین و مقررات سازمان‌های مردم‌نهاد، گزارش‌نویسی و طرح‌نویسی از جمله سرفصل‌هایی است که در این دوره پیش‌بینی شده است. علاوه بر این از ایده‌ها و طرح‌ها نیز حمایت مالی می‌کنیم.

مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی تصریح کرد: توانمندسازی تخصصی شبکه‌ها نیز از برنامه‌های دیگر است که شامل ۱۴ شبکه با موضوعات امداد و نجات، نیکوکاری، فعالیت‌های جهادی، حوزه ادبی و فرهنگی، کارآفرینی و ... است و سمن‌ها یکی از موضوعات را انتخاب کرده و مشغول آموزش می‌شوند.

کامل‌نواب در رابطه با حمایت از ایده‌ها نیز گفت: ما طی سه ماه گذشته شیوه‌نامه حمایت از طرح‌های سمن‌ها را به سراسر کشور ابلاغ کردیم. در واقع تشکل‌ها و سمن‌های جوانان می‌توانند طرح خود را در اختیار کارشناسان قرار داده و پس از ارزیابی در شورا از حمایت مالی بهره‌مند می‌شوند.

انتهای پیام
captcha