افزایش مبلغ تسهیلات ایثارگران از 100 به 300 میلیون تومان
کد خبر: 4098796
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۴

افزایش مبلغ تسهیلات ایثارگران از 100 به 300 میلیون تومان

مبلغ تسهیلات ایثارگران از ۱۰۰ میلیون تومان به ۱۵۰ میلیون تومان و در برخی رسته‌های شغلی به ۳۰۰ میلیون تومان افزایش می‌یابد.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی بنیاد شهید علیرضا محمدی؛ مدیرعامل صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران در خصوص پرداخت تسهیلات اشتغال ایثارگران اظهار داشت: در سال جاری خلاف سال‌های گذشته تخصیص منابع تبصره ۱۶ به استانداری‌ها تفویض شده و جذب و پیگیری آن برعهده مدیران استانی است و صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران نیز قطعاً در راستای تسهیلگری، فراهم کردن زیرساخت‌ها و تأمین منابع بیشتر نقش‌آفرینی خواهد کرد.

محمدی افزود: از منابع موجود در کشور در حوزه مشاغل خرد بر اساس قانون تخصیص حداقل ۱۰ درصد از منابع قرض‌الحسنه بانک‌های دولتی به استانداری‌ها تفویض شده و با پیگیری‌های به عمل آمده در دولت سیزدهم این حداقل ۱۰ درصد نسبت به سال گذشته ۷ برابر افزایش داشته است.

مدیرعامل صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران در مورد افزایش تعداد مشمولان دریافت تسهیلات اشتغال گفت: با عقد تفاهم‌نامه‌ها با دستگاه‌ها در تلاش هستیم تا آن دسته از فرزندان جانبازان زیر ۲۵ درصد فاقد شغل نیز همانند سایر افراد از این تسهیلات بهره‌مند شوند تا رضایتمندی جامعه ایثارگری را به دست آوریم. انعقاد تفاهم‌نامه‌های جدید برای اشتغال ایثارگران با مبلغی بالغ بر ۲۰ هزار میلیارد تومان برای بیش از ۲۰ هزار فرصت شغلی خواهد بود.

وی در پایان گفت: در صورت ابلاغ دستورالعمل اجرایی توسط وزارت اقتصاد پرداخت تسهیلات آغاز خواهد شد و با توجه به مکاتبات و پیگیری‌های صورت گرفته با بانک مرکزی و با تصویب شورای پول و اعتبار، مبلغ تسهیلات از ۱۰۰ میلیون تومان به ۱۵۰ میلیون تومان و در برخی رسته‌های شغلی به ۳۰۰ میلیون تومان افزایش می‌یابد.

انتهای پیام
captcha