طرفداران ترامپ حضور مسلمانان در انتخابات میان‌دوره‌ای را تهدید می‌دانند
کد خبر: 4096356
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۶
استاد دانشگاه استنفورد در گفت‌وگو با ایکنا:

طرفداران ترامپ حضور مسلمانان در انتخابات میان‌دوره‌ای را تهدید می‌دانند

پروفسور بروس کین تصریح کرد: اگرچه جمعیت مسلمانان در ایالات متحده در مقایسه با بخش‌هایی از اروپا کمتر رادیکال‌گرا هستند، اما طرفداران ترامپ به آنها به عنوان بخشی از نظریه «جایگزینی بزرگ» که توسط برخی از رأی‌دهندگان محافظه‌کار سفیدپوست ترویج می‌شود، نگریسته و در نتیجه اقلیت مسلمان را تهدید می‌دانند.

پروفسور بروس ای.کین، استاد علوم سیاسی در دانشگاه استنفورد

انتخابات میان‌دوره‌ای آمریکا که روز گذشته، 17 آبان برگزار شد، از سوی بسیاری از کارشناسان به عنوان یکی از مهمترین انتخابات در نوع خود شناخته می‌شود. بیشترین حساسیت این انتخابات به دلیل عملکرد ضعیف دولت بایدن در حوزه مسائل داخلی و تلاش حزب جمهوری‌خواه برای گرفتن اکثریت در کنگره و آماده شدن برای انتخابات ریاست جمهوری 2024 است.

پروفسور بروس ای.کین (Bruce E. Cain) متولد ۲۸ نوامبر ۱۹۴۸، استاد علوم سیاسی در دانشگاه استنفورد و مدیر مرکز بیل لین برای غرب آمریکا در گفت‌وگویی که با ایکنا داشت در پاسخ به سؤالی در مورد ارزیابی شرایط سیاسی و اجتماعی آمریکا قبل از انتخابات میان‌دوره‌ای، با اشاره به افزایش تورم کم‌سابقه در این کشور گفت: همه‌گیری (کرونا) و اکنون بهبودی پس از آن بر تنش‌های سیاسی افزوده است. خشم نخبگان و دموکرات‌ها به خاطر اجبار به ماسک زدن و واکسیناسیون، همچنان پایگاه اجتماعی طرفداران شعار «آمریکا را دوباره عالی کن»(Make America Great Again) موسوم به MAGA‌ را تغذیه می‌کند.

استاد علوم سیاسی دانشگاه استنفورد افزود: تورم و افزایش جرم و جنایت شهری و بی‌خانمانی در دنیای پسا کووید به نارضایتی رأی‌دهندگان مستقل به عنوان افراد غیر وابسته که سرنوشت‌ساز هستند، افزوده است. اهمیت انتخابات میان‌دوره‌ای به این دلیل است که دو حزب از نظر تعداد، بسیار مساوی تقسیم شده‌اند.

بایدن در سال 2020 به دلیل بهتر بودن از گزینه جمهوری‌خواه (ترامپ) پیروز شد، نه به این دلیل که رهبر بسیار شایسته و کاریزماتیک است. جمهوری‌خواهان زمانی که از قدرت خارج می‌شوند در بهترین حالت خود و زمانی که در قدرت هستند، در ضعیف‌ترین موقعیت قرار دارند

این کارشناس مسائل سیاسی آمریکا در مورد حضور مسلمانان و سایر اقلیت‌های اجتماعی و تأثیرگذاری آنها در انتخابات میان‌دوره‌ای تصریح کرد: اگرچه جمعیت مسلمانان در ایالات متحده به مراتب کمتر از بخش‌هایی از اروپا رادیکال‌گرا هستند، اما طرفداران MAGA/Trump  به آنها به عنوان بخشی از نظریه «جایگزینی بزرگ» که توسط برخی از رأی‌دهندگان محافظه‌کار سفیدپوست ترویج شده است، می‌نگرند و در نتیجه اقلیت مسلمان را تهدید می‌دانند.

وی ادامه داد: در کنار آمریکایی‌های لاتین و آسیایی‌‌تبارها، برخی از رأی‌دهندگان سفیدپوست مسیحی معتقدند که سیاست مهاجرت در دوران بایدن و نرخ‌های بالاتر باروری در جمعیت مهاجر منجر به از دست دادن قدرت سیاسی، ثروت اقتصادی و کاهش موقعیت اجتماعی سفیدپوستان می‌شود.

طرفداران ترامپ حضور مسلمانان در انتخابات میاندوره‌ای را تهدید می‌دانند

بزرگترین چالش دولت جو بایدن پس از انتخابات

کین در مورد بزرگترین چالش دولت جو بایدن پس از این انتخابات (در حوزه سیاست داخلی) توضیح داد: بزرگترین چالش این است که بسیاری از چیزهایی که دولت بایدن به دست آورد، مانند کمک به کاهش موارد ابتلا به کووید، لایحه قانون سرمایه‌گذاری و مشاغل زیربنایی و قانون آب و هوا، مهم‌ترین موضوعاتی نیستند که در ذهن رأی‌دهندگان قشر خاکستری قرار دارند. آنها بیشتر نگران اقتصاد و جنایت هستند. از این رو، بایدن از دستاوردهای قانونگذاری خود هیچگونه امتیاز مثبت انتخاباتی دریافت نمی‌کند. آنچه دموکرات‌ها را در این انتخابات حمایت می‌کند، تصمیم اخیر دیوان عالی در مورد سقط جنین است.

استاد علوم سیاسی دانشگاه استنفورد در مورد تغییرات سیاست خارجی آمریکا در صورت پیروزی جمهوری‌خواهان در این انتخابات، گفت: تمرکز اصلی سیاست خارجی، جنگ در اوکراین خواهد بود. بعید است که جمهوری‌خواهان از حمایت اوکراین جلوگیری کنند، اما آنها تهدید می‌کنند که از گوشه و کنار، تحقیقات و سرزنش دولت برای هر چیزی که نادرست است.

کین در پایان در مورد تأثیر این انتخابات بر انتخابات ریاست جمهوری 2024 گفت: من گمان می‌کنم که ممکن است این انتخابات به بایدن کمک کند، به خصوص اگر اکثر نمایندگان جمهوری‌خواه MAGA در صدر و مرکز پوشش خبری باشند زیرا کنگره را کنترل می‌کنند.

وی افزود: بایدن در سال 2020 به دلیل بهتر بودن از گزینه جمهوری‌خواه (ترامپ) پیروز شد، نه به این دلیل که رهبر بسیار شایسته و کاریزماتیک است. جمهوری‌خواهان زمانی که از قدرت خارج می‌شوند در بهترین حالت خود و زمانی که در قدرت هستند، در ضعیف‌ترین موقعیت قرار دارند و باید برای حل مشکلات برنامه‌ریزی کنند.

گفت‌وگو از محمدحسن گودرزی

انتهای پیام
captcha