شبکه‌سازی و سازماندهی پیشکسوتان دفاع مقدس ضروری است
کد خبر: 4094021
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۷

شبکه‌سازی و سازماندهی پیشکسوتان دفاع مقدس ضروری است

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه‌وبویراحمد با بیان اینکه بحث شبکه‌سازی و سازماندهی پیشکسوتان دفاع مقدس ضروری است، گفت: جشنواره ثبت و ضبط خاطرات دفاع مقدس توسط فرزند و نوه پیشکسوتان از برنامه‌هایی است که هر سال توسط بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس برگزار می‌شود.

امیرعباس آسمندبه گزارش ایکنا از کهگیلویه‌وبویراحمد، به نقل از روابط عمومی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان،  امیرعباس آسمند، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه‌وبویراحمد روز گذشته، یکم آبان‌ماه در چهارمین نشست شورای پیشکسوتان دفاع مقدس استان در سالن جلسات اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، اظهار کرد: در هفته دفاع مقدس امسال، همایش تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس در همه شهرستان‌های استان و در برخی ادارات و سازمان‌ها از جمله اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، تأمین اجتماعی و سازمان نیروهای مسلح برگزار شد. گره‌گشای مشکلات امروز، برگشت به فرهنگ ایثار و مقاومت و فرهنگ دفاع مقدس است و باید فرهنگ ناب دفاع مقدس در همه حوزه‌ها به نسل جوان انتقال داده شود.

وی با اشاره به حوادث اخیر در کشور، افزود: جای تأسف است که جوان ما هنوز نام حاج قاسم سلیمانی را نمی‌داند و این کاهلی امروز دستگاه‌های متولی فرهنگی است که نتوانستیم چهره ملی و تأثیرگذار دفاع مقدس و محور مقاومت را به نسل جدید بشناسانیم.در بحث انتقال فرهنگ ایثار و شهادت باید گام‌‌های استوارتری برداشته شود و فرهنگ ناب دفاع مقدس به نسل جوان انتقال داده شود و نسل‌های جدید پیشکسوتان دوران دفاع مقدس را الگوی خود قرار دهند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه‌وبویراحمد ابراز کرد: به علت کاهلی دستگاه‌های فرهنگی، امروز جوانان ما برخی از سلبریتی‌هایی را الگوی قرار می‌دهند که بویی از فرهنگ ناب اسلام و دفاع مقدس نبرده‌اند.بحث شبکه‌سازی و سازماندهی پیشکسوتان دفاع مقدس ضروری است، جشنواره ثبت و ضبط خاطرات دفاع مقدس توسط فرزند و نوه پیشکسوتان از برنامه‌هایی است که هر سال توسط بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس برگزار می‌شود.

آسمند با اشاره به اهمیت ثبت و ضبط خاطرات پیشکسوتان دفاع مقدس و تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بر این موضوع، تصریح کرد: در سال‌های گذشته ثبت و ضبط تاریخ شفاهی فرماندهان و پیشکسوتان دفاع مقدس از برنامه‌های مهم بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بوده است که امیدواریم شاهد همکاری بیش از پیش پیشکسوتان در این زمینه باشیم.

وی یادآور شد: در دوران دفاع مقدس مرام و مسلک رزمندگان ما دفاع از کشور و انقلاب بود و امروز هم وظیفه داریم از انقلاب و نظام اسلامی حراست کنیم و اجازه ندهیم فرهنگ اسلامی که خون‌های بسیاری برای بقای آن فدا شده از دست برود.

انتهای پیام
captcha