نخست‌وزیر هند از مسلمانان دلجویی کرد؟
کد خبر: 4090701
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۷

نخست‌وزیر هند از مسلمانان دلجویی کرد؟

درحالی که نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند چندماه پیش به خاطر حمایت از اظهارات ضد اسلامی و هتک حرمت پیامبر(ص) از سوی سخنگوی حزب بی جی پی با انتقاد شدید مسلمانان جهان روبرو شد؛ به مناسبت میلاد پیامبر اکرم(ص) پیام تبریکی صادر کرد که با استقبال فعالان مسلمان مواجه شده است.

به گزارش ایکنا به نقل از وسیط آنلاین، نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند روز گذشته (یکشنبه) سالروز میلاد پیامبر اکرم(ص) را به مسلمانان تبریک گفت. این اقدام مورد استقبال فعالان توئیتری مسلمان در  سراسر جهان قرار گرفت.

مودی در صفحه رسمی خود در توییتر نوشت: «با آرزوی بهترین‌ها به مناسبت میلاد پیامبر، دعا می‌کنم این مناسبت روحیه صلح، وحدت و شفقت را در جامعه ما ترویج کند. عید مبارک»

وسیم یوسف، واعظ اماراتی، در مورد توییت نخست‌وزیر هند نوشت: «نمونه یک تسامح و همزیستی شگفت‌انگیز و زیبا. برای شما آرزوی سلامتی داریم و خداوند کشور شما را حفظ کند. ما از این توییت که مظهر همزیستی بین ادیان است بسیار خوشحال شدیم.»

لوای الشریف، نویسنده در توییتی نوشت: «از شما برای این سخنان مهم متشکرم. شما به دشمنان صلح ثابت کردید که گفت‌وگو و یافتن زمینه‌های مشترک بسیار بهتر از جنگیدن نامحدود علیه یکدیگر است.»

این در حالی است که چندماه پیش، نخست وزیر هند، به خاطر حمایت از اظهارات ضد اسلامی و هتک حرمت پیامبر(ص) از سوی سخنگوی حزب بی جی پی با انتقاد شدید مسلمانان جهان روبرو شد. در آن زمان هشتگ «الا رسول الله یا مودی» در شبکه‌های اجتماعی مصر و عربستان داغ و ترند توییتر شد. فعالان توییتری خواستار تحریم هند شدند تا مسئولان این کشور از توهین به دین اسلام و تحریک مسلمانان با ادعاهای نادرست و توهین به اعتقادات اسلامی دست بر دارد.

انتهای پیام
captcha