نشست «جهاد تبیین با تأسی از سیره شهدا» در جویبار برگزار شد
کد خبر: 4089985
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۵

نشست «جهاد تبیین با تأسی از سیره شهدا» در جویبار برگزار شد

نشست بصیرتی «جهاد تبیین با تأسی از سیره شهدا» 14 مهرماه در مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی ریحانة‌الرسول(س) شهرستان جویبار برگزار شد.

حجت‌الاسلام قنبرعلی بهرامی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی جویباربه گزارش ایکنا از مازندران، حجت‌الاسلام قنبرعلی بهرامی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی جویبار، 14 مهر در نشست بصیرتی «جهاد تبیین با تأسی از سیره شهدا» در جمع طلاب و اساتید مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی ریحانة‌الرسول(س) این شهرستان به بیان وظایف طلاب و روحانیون در قبال رشادت‌ها و مجاهدت‌های شهدا پرداخت و گفت: نگاه خدایی و داشتن اخلاص مهمترین شرط در عرصه جهاد است که نمونه‌های زیبای آن را در سبک زندگی شهدا می‌بینیم.

وی افزود: از شروط دیگر جهاد، خستگی‌ناپذیری و استقامت در راه رسیدن به هدف است، اگر در این مسیر احساس خستگی کنیم به‌راحتی تحت تأثیر القائات دشمن قرار گرفته و ایمان‌مان تضعیف می‌شود؛ پس با تقویت قدرت ایمان و اراده، بر تطمیع و تهدید دشمن پیروز خواهیم شد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی جویبار ادامه داد: نخستین تبیین‌گر دین اسلام، حضرت زهرا(س) بودند که در دفاع از ولایت، جان گرانمایه خود را فدا کردند؛ ایشان با اصل قرار دادن ولایت و عمل به آن، توانستد ظلمی را که در حق امیرالمؤمنین(ع) شده را به روشنی به گوش همگان رسانده و حقانیت ولایت آن حضرت را اثبات کنند.

حجت‌الاسلام بهرامی با اشاره به نقش زنان تأثیرگذار در کربلا تصریح کرد: اگر روشنگری‌ها و تبیین حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) نبود، پیام کربلا در تاریخ بشریت ماندگار نمی‌شد. حضرت زینب(س) میراث‌دار شهدای کربلا بودند و به زیباترین شکل ممکن، به وظیفه خود در این عرصه عمل کردند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی جویبار با اشاره به رشادت‌های شهدای جنگ تحمیلی یادآور شد: سکوت و عدم واکنش به مسائلی که دین و اعتقادات ما را نشانه گرفته‌اند در سیره و مرام شهدا نبود و اگر در این عرصه کوتاهی کنیم، باید پاسخگوی خون شهدا در قیامت باشیم.

وی اظهار کرد: دو شرط اساسی در جهاد تبیین، علم و ادب است؛ اگر می‌خواهیم جهاد ما مؤثر باشد، باید عالمانه و مؤدبانه رفتار کنیم، چراکه خشونت، تندی و بدزبانی، اثر کلام را تضعیف می‌کند، اگرچه آن کلام حق باشد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی جویبار گفت: ما برای پیروزی در عرصه جهاد تبیین باید خود را مسلح به انواع سبک‌ها و روش‌ها کنیم، که یکی از مؤثرترین آن بهره‌گیری از بعد احساسات و عواطف البته بر مبنای عقل و منطق است.

انتهای پیام
captcha