یادواره شهدای خانواده دادگستری کهگیلویه‌وبویراحمد برگزار شد
کد خبر: 4089218
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۱

یادواره شهدای خانواده دادگستری کهگیلویه‌وبویراحمد برگزار شد

دومین یادواره ۱۱۱ شهید خانواده دادگستری استان کهگیلویه‌وبویراحمد به مناسبت هفته دفاع مقدس با حضور شخصیت‌های کشوری و استانی در یاسوج برگزار شد.

یادواره شهدای خانواده دادگستری

به گزارش ایکنا از کهگیلویه‌وبویراحمد به نقل از روابط عمومی دادگستری استان، آیت‌الله سیدنصیر حسینی، نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه‌وبویراحمد امروز، 10 مهرماه در یادواره شهدای دادگستری استان، اظهار کرد: اسلام دینی است که انسان را به سعادت دنیا و آخرت می‌رساند و انقلاب اسلامی ایران که به رهبری امام خمینی(ره) پیروز شد، استکبار این انقلاب را تحمل نکرد و کودتا، ترور و جنگ هشت ساله را بر ملت ایران تحمیل کردند.

وی افزود: در دوران جنگ تحمیلی شرایط خیلی سخت بود و پیش‌بینی می‌کردند که چون انقلاب اسلامی ایران تازه تأسیس و پایه‌های آن هنوز محکم نشده و اشکالات زیادی درون کشور است، بهترین موقعیت برای حمله نظامی است، که صدام فکر می‌کرد چند روزه ایران را فتح می‌کند.رشادت‌ها و مجاهدت‌های شهداء، جانبازان، ایثارگران و مردم عزیز ایران اسلامی، باعث شد جلوی تجاوزات صدام را بگیرند.

امام‌جمعه شهر یاسوج در ادامه بیان کرد: عشق به شهادت در جوانان خیلی زیبا است و هر جوان ایرانی، پای ملت و اسلام خود ایستاده بود.دشمنان همچنان در حال حمله به میهن اسلامی ما هستند و با تحریم‌های اقتصادی و به میدان آوردن افراد فاسدی که اراذل و اوباش هستند، دنبال اغتشاش هستند و اینها نیز چون منطق ندارند، نمی‌توانند کارهای عاقلانه انجام دهند و دست به خرابی می‌زنند.

آیت‌الله حسینی بیان کرد: انقلاب اسلامی، انقلاب عاقلان، اندیشمندان و متفکران و علماست و جهان به غیر از انقلاب پیامبر اکرم(ص)، هیچ انقلابی بهتر از انقلاب اسلامی ایران به خود ندیده است، چون همه اندیشمندان و خردمندان جمع شدند و انقلاب  اسلامی را تشکیل دادند پس این انقلابی نیست که یک قشر خاص بخواهند آن را نابود کنند.

وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی، انقلاب عقلانیت، عدالت، انسانیت و اسلام است و کسانی که بر این اساس حرکت نمی‌کنند و این خصوصیات را ندارند، در این انقلاب جایگاهی نداشته و ندارند، و مانند منافقین که اصول کار و خصوصیات آنها بر پایه آدم کشی است، باید بروند، بنابراین کسی که اصل عقیده او آدم‌کشی و ترور است، خوی حیوانی دارد و در این انقلاب، هیچ جایگاهی ندارد.

امام‌جمعه شهر یاسوج ابراز کرد: بهترین شیوه حکومت‌داری در عالم مدیریت انسانی، مدیریت ولایت فقیه است.شهدا دنبال هیچ چیزی برای خود نبودند و پاک زندگی کردند و ما نیز باید پیرو شهدا و ولی‌فقیه باشیم چون استعمارگران عهد بسته‌اند که نگذارند حکومت اسلامی در جهان شکل بگیرد، پس انقلاب اسلامی، بهترین انقلاب است.

آیت‌الله حسینی یادآور شد: جنایتکارترین حکومت‌ها، آمریکای جنایتکار و همدستانش هستند که آنچه از دست آنها برآید، انجام می‌دهند و کثیف‌ترین حکومت‌ها را بر ما عرضه می‌کنند و اراذل و اوباش را بر ما حاکم می‌کنند.امروز در جنگ رودررو، رودرروی آمریکا ضربه‌های محکمی را وارد کرده‌ایم و چندین بار با ضربات کوبنده جواب غلط‌های او را داده‌ایم.

همچنین، حسن نگین‌تاجی، رئیس کل دادگستری استان نیز با اشاره به تعبیر زیبای مقام معظم رهبری درخصوص هفته دفاع مقدس، یادآور شد: بهترین تعبیر در خصوص دفاع مقدس، در سخنان مقام معظم رهبری نمود پیدا می‌نماید که به این نکته کلیدی و اصل مسلم اشاره فرمودند که «راز ماندگاری و جاودانگی یک ملت، ایستادگی و مقاومت است نه تسلیم».

وی افزود: این تعبیر زیبا در واقعه عاشورا، بهترین ظهور را داشته و ثمره آن مقاومت و ایستادگی، بالندگی و پویایی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.در دوران دفاع مقدس ایثار و مقاومت مردم ایران موجب تثبیت انقلاب اسلامی شد.در این مراسم با دعوت از اسطوره‌های هشت سال دفاع مقدس، به منظور تبیین واقعیت‌های این دوره و آشنایی جوانان با سبک زندگی عاشورایی و معرفی نخبگان دوران دفاع مقدس به عنوان الگو، یکی از اهداف برگزاری این یادواره بوده است.

یادآور می‌شود، در این آیین امیر سرتیپ خلبان کیومرث حیدریان از خلبانان جانباز دوران دفاع مقدس در سخنانی به ذکر خاطره از رشادت‌ها و جانفشانی‌های آن دوران پرداخت. همچنین، در پایان این یادواره لوح تقدیر رئیس کل دادگستری استان به ایثارگران اهدا شد.

انتهای پیام
captcha