حمایت شورای عالی قرآن رفسنجان از طرح‌های مؤسسات و خانه‌های قرآن
کد خبر: 4089093
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۱

حمایت شورای عالی قرآن رفسنجان از طرح‌های مؤسسات و خانه‌های قرآن

دبیر شورای عالی قرآن شهرستان رفسنجان با بیان اینکه مهمترین هدف از تشکیل شورای عالی قرآن حمایت از فعالیت‌های برنامه محور قرآنی در رفسنجان است، گفت: فعالیت‌های مؤسسات و خانه‌های قرآن که به تصویب شورای عالی قرآن شهرستان رفسنجان برسند به صورت طرح محور حمایت می‌شود.

شورای عالی قرآن

محمدرضا توحیدی‌پور، مدیر دارالقرآن اداره تبلیغات اسلامی رفسنجان و دبیر شورای عالی قرآن شهرستان در گفت‌وگو با ایکنا از کرمان در خصوص فعالیت این شورا گفت: شورای عالی قرآن شهرستان رفسنجان با هدف استفاده از ظرفیت بالای شهرستان در تعلیم و تعلم قرآن در سطوح و رشته‌های متنوع، سیاست‌گذاری، نظارت، حمایت و ارتقای برنامه‌های مربوط به تدبر، حفظ و قرائت قرآن، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه، اذان، مناجات، ادعیه و تواشیح، جلوگیری از موازی کاری و توزیع و حمایت عادلانه از فعالان قرآنی تشکیل شده است.

وی مهمترین هدف از تشکیل شورای عالی قرآن را حمایت از فعالیت‌های برنامه محور دانست و افزود: اعتبار این شورای عالی یک ساله است و به صورت سالانه تمدید می‌شود و قرار است با هماهنگی که با دستگاه‌های مختلف اجرایی صورت گرفته است در شورای فرهنگ عمومی نیز مطرح و مصوب شود.

توحیدی‌پور در خصوص نحوه حمایت شورا از فعالیت‌های قرآنی گفت: طی مذاکره با شورای اسلامی شهر رفسنجان و شرکت مس سرچشمه، فعالیت‌های مؤسسات و خانه‌های قرآن که به تصویب شورای عالی قرآن شهرستان رفسنجان برسند به صورت طرح محور حمایت می‌شود.

دبیر شورای عالی قرآن رفسنجان با بیان اینکه با توجه به حمایت امام‌جمعه و فرماندار و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان از این شورا، آینده بسیار روشنی برای فعالیت‌های قرآنی شهرستان رفسنجان وجود دارد، گفت: این شورا عمومی بوده و همه مؤسسات، دارالقرآن‌ها، خانه‌های قرآن، محافل خانگی قرآن و به طور کلی فعالیت‌های قرآنی را شامل می‌شود.

وی با بیان اینکه اعضای این شورا همه از فعالان با سابقه درخشان در امور قرآنی هستند و در جهت همگرایی و جلوگیری از موازی کاری تلاش می‌کنند، گفت: نخستین جلسه این شورا با حضور ۲۲ رئیس دستگاه‌های اجرایی شهرستان، در تاریخ ۲۰ مهرماه در دفتر امام‌جمعه رفسنجان تشکیل می‌شود.

انتهای پیام
captcha