کلاهبرداری به بهانه ارائه اینترنت استارلینک
کد خبر: 4089088
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۴

کلاهبرداری به بهانه ارائه اینترنت استارلینک

رئیس پلیس فتای البرز از کاربران خواست مراقب تبلیغات دروغین ارائه اینترنت ماهواره‌ای استارلینک با اپلیکیشن‌های جعلی مختلف باشند.

پلیس فتا

به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی پلیس فتای البرز، سرهنگ رسول جلیلیان، رئیس پلیس فتای البرز اظهار کرد: طی روزهای اخیر اپلیکیشن‌هایی تحت عنوان نرم‌افزار استارلینک و اینترنت ماهواره‌ای در شبکه‌های اجتماعی در حال انتشار است که بدافزار بوده و اطلاعات گوشی کاربران را سرقت می‌کند.

وی اضافه کرد: همه تبلیغات در این خصوص کاذب بوده و کاربران برای دریافت اپلیکیشن فقط از اپ‌استورها و سایت‌های رسمی استفاده و به اپلیکیشن‌های ارائه شده در شبکه‌های اجتماعی اعتماد نکنند. مجرمان سایبری از این فضا سوءاستفاده کرده و با ارائه لینک‌های جعلی و تبلیغات کاذب اطلاعات گوشی کاربران را سرقت می‌کنند.

جلیلیان به ارائه پیامک‌های جعلی تحت عنوان خدمات مختلف از سوی کلاهبرداران سایبری خبر داد و یادآور شد: کلاهبرداران با ارائه پیامک‌هایی با عنوان ابلاغیه، ثبت شکایت در سامانه و ثبت‌نام سود سهام، دریافت وام کم‌بهره و امثال آن با لینک جعلی برای کاربران ارسال کرده و از ناآگاهی آنها سوءاستفاده و اقدام به کلاهبرداری می‌کنند که ضرورت دارد کاربران مراقب این‌گونه پیامک‌ها باشند.

وی بیان کرد: کاربران بدون آگاهی مبلغ ناچیز درخواست شده را از طریق لینک ارسال شده پرداخت می‌کنند، در حالی که یک بدافزار است و مجرمان سایبری با این شگرد مجرمانه، اطلاعات کارت بانکی متقاضیان را به سرقت برده و به برداشت غیرمجاز از حساب بانکی آن‌ها اقدام می‌کنند.

رئیس پلیس فتای البرز تأکید کرد: پیامک‌های سازمانی و رسمی از سرشماره‌های معتبر ارسال می‌شوند و کاربران به هیچ عنوان به لینک‌هایی که از طریق سرشماره‌های ناشناس و شخصی ارسال شده مراجعه نکنند.

وی گفت: کاربران در صورت مواجهه با صفحات جعلی، مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir یا با شماره ۰۹۶۳۸۰ به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا گزارش دهند.

انتهای پیام
captcha