برپایی سمینار قرآنی «بُعد سیاسی شخصیت پیامبر(ص)» در لبنان
کد خبر: 4088635
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۷

برپایی سمینار قرآنی «بُعد سیاسی شخصیت پیامبر(ص)» در لبنان

سمینار قرآنی «شخصیت رسول اعظم(ص)؛ بُعد سیاسی» به همت مؤسسه فرهنگی ـ قرآنی «حراء، أم الکتاب» در منطقه «الرویس» شهر «بیروت»، پایتخت لبنان برگزار شد.

به گزارش ایکنا از لبنان؛ این سمینار دیروز، 6 مهرماه برگزار شد و جمعی از بانوان لبنانی در آن حضور داشتند.

«بلال اللقیس»، پژوهشگر سیاسی لبنان و متخصص علوم سیاسی و روابط بین‌الملل، سخنران این سمینار بود که در آن به تبیین بُعد سیاسی رسول اکرم(ص) پرداخت.

وی افزود: زندگی سیاسی پیامبر(ص) به دو مرحله مکی و مدنی تقسیم می‌شود که تبیین بدون استفاده از زور، تبلیغ، صبر و تحمل از ویژگی‌های مرحله مکی زندگی سیاسی نبی مکرم اسلام است.

بلال اللقیس در ادامه به تبیین مرحله مدنی زندگی پیامبر(ص) پرداخت و با اشاره به آیه 39 سوره حج «أُذِنَ لِلَّذِينَ يُقَاتَلُونَ بِأَنَّهُمْ ظُلِمُوا وَإِنَّ اللَّهَ عَلَى نَصْرِهِمْ لَقَدِيرٌ: به کسانی که [ستمکارانه] مورد جنگ و هجوم قرار می‌گیرند، چون به آنان ستم شده اذن جنگ داده شده، مسلماً خدا بر یاری دادن آنان تواناست»، گفت: مرحله مدنی زندگی نبی اکرم(ص) به جنگ و جهاد در برابر مهاجمان اختصاص دارد.

این کارشناس سیاسی لبنانی در ادامه گفت: ما از طریق جهاد تبیین نیازمند جمع میان این دو شیوه که در بردارنده حضور، تبلیغ، قدرت صبر و تحمل و منطق جدید برای دفاع از مسائل و موضوعات مختلف است، هستیم.

وی تأکید کرد: شکل‌گیری یک شخصیت متعادل و جامع که قادر به پیشرفت باشد، تنها با بهره‌گیری از آموزه‌های قرآن میسر خواهد بود.

یادآوری می‌شود، مرکز «حراء، أم الکتاب» یک مؤسسه ویژه بانوان در کشور لبنان است که در جهت فعال‌سازی نهضت فرهنگی و فضای قرآنی از طریق آشنایی بیشتر مردم با قرآن و تقویت محوریت آن در زندگی اجتماعی ما فعالیت می‌کند.

انتهای پیام
captcha