ضرورت اتخاذ راهکار قانونی برای حفظ موقوفات
کد خبر: 4087457
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۳

ضرورت اتخاذ راهکار قانونی برای حفظ موقوفات

نماینده ولی‌فقیه در مازندران گفت: برای حفظ موقوفات راهکار قانونی را تا آخر بروید و دفاع را تا آخر انجام بدهید، برگزاری نشست‌های تعاملی و تفاهمی و راهکارهای حقوقی و قضایی را پیگیری کنید.

به گزارش ایکنا از مازندران، مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران به همراه مدیران شهرستان‌ها، 31  شهریور ماه، به مناسبت هفته وقف  با نماینده ولی‌فقیه در مازندران دیدار کردند.

آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی، نماینده ولی‌فقیه در مازندران در این دیدار ضمن گرامیداشت فرا رسیدن هفته وقف با ارایه این مطلب که صاحبان اصلی وقف و خود واقفان توقع کار درست از مسئولان در اوقاف را دارند، گفت: وقف منبعی مالی معنوی است، اینکه شخص از مال خود برای خدمتی صرف نظر بکند کار با ارزشی است و این مال به‌عنوان باقیات الصالحات شناخته می‌شود.

وی افزود: اگر این مال وقف و نذر شود صدقه جاریه خواهد بود و در آخرت ماندگار است، پس هنر انسان این است که از آنچه که زینت دنیاست باقیات الصالحات درست کند. متأسفانه عده‌ای آن را تبدیل به زینت دنیا می‌کنند که اشتباه است، انسان باید از خودیت، مال و جان بگذرد.

آیت‌الله محمدی لائینی تصریح کرد: برای حفظ موقوفات راهکار قانونی را تا آخرش بروید، دفاع را تا آخر انجام بدهید، برگزاری نشست‌های تعاملی و تفاهمی و هم راهکارهای حقوقی و قضایی را پیگیری کنید.

نماینده ولی‌فقیه در مازندران خاطرنشان کرد: ایستادگی برای احقاق حق توسط مسئولان ضرورت دارد، از طرفی با متصرفین از در اخلاق هم می‌توان وارد شد.

انتهای پیام
captcha