خدمت به زائران و زیبایی‌های اربعین
کد خبر: 4085569
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۱

خدمت به زائران و زیبایی‌های اربعین

رئیس ستاد بازسازی عتبات خراسا‌ن‌جنوبی با اشاره به حضور ۳۵ موکب استان در شهر کاظمین گفت: خادمان در موکب‌ها برای خدمت به زائران ساعت و زمان نمی‌شناسند.

موسی جوینده، رئیس ستاد بازسازی عتبات خراسا‌ن‌جنوبیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، موسی جوینده، رئیس ستاد بازسازی عتبات خراسا‌ن‌جنوبی، شب گذشته، 22 شهریورماه در نشست خبری مجازی با خبرنگاران از کاظمین اظهار کرد: مردم خراسان‌جنوبی به‌واسطه دیانت و علاقه‌مندی به ساحت مقدس اهل بیت(ع) از دیرباز عنایت ویژه‌ای به موضوعات عاشورا و اربعین داشتند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه این علاقه‌مندی در بخش‌های مختلف تجلی پیدا کرده است، بیان کرد: در شهر کاظمین سایتی به نام صحن صاحب‌الزمان(عج) داریم که در آن مردم خراسان‌جنوبی خدمتگزاری ویژه‌ای برای زائران معصومین(ع) در قالب خیاطی، تعمیر عینک و موبایل و تأمین تغذیه دارند.

وی گفت: هر چند هوا به شدت گرم است، اما ما تمام تلاش خود را برای ارائه بهترین خدمات به زائران امام موسی بن جعفر(ع) و امام جواد(ع) را داریم. بسیاری از خادمان زائران در کاظمین از دو ماه قبل در این شهر حضور پیدا کرده‌اند تا بتوانند شرایط را برای خدمتگزاری به زوار به‌درستی و خوبی فراهم کنند.

جوینده بیان کرد: در هوای گرم برای بهبود خدمت به زائر، شارع صاحب‌الزمان(عج) در شهر کاظمین به طول ۴۵۰ متر و عرض ۳۵ متر را مسقف کرده‌ایم که در جای دیگری سابقه ندارد.

رئیس ستاد بازسازی عتبات خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۳۵ موکب استان در سایت کاظمین حضور دارند، گفت: فعالان در این موکب‌ها هر نوع خدمتی از نان، تغذیه و تعمیرات را ارائه می‌دهند.

جوینده ادامه داد: یکی از زیبایی‌های اربعین وحدت اقوام و ادیان و در واقع انسان‌هاست، چراکه بسیاری از افراد از شیعه و سنی و مسیحی در این مراسم باشکوه حضور پیدا می‌کنند. ممکن است حتی برخی افراد تعلقات دینی قوی نداشته باشند، اما در هر حال جاذبه اربعین آنان را به مسیر پیاده‌روی می‌کشاند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات خراسا‌ن‌جنوبی بیان کرد: یکی از اتفاقات خوبی که در سایت کاظمین در سال جاری رخ داد حضور عراقی در مواکب ایرانی‌ها برای خدمتگزاری به زائران بود که تجلی وحدت و برادری است؛ در این کار مشترک زیبا در ساعاتی از روز خادمان ایرانی و در ساعاتی نیز خادمان عراقی در موکب به زائران معصومین(ع) خدمت‌رسانی می‌کنند.

انتهای پیام
captcha