سیزدهمین سوگواره تعزیه «غریب» در مازندران برگزار می‌شود
کد خبر: 4085251
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۰

سیزدهمین سوگواره تعزیه «غریب» در مازندران برگزار می‌شود

سیزدهمین سوگواره تعزیه «غریب» در استان مازندران از ۲۵ شهریورماه در شهرستان نور برگزار می‌شود.

سیزدهمین سوگواره تعزیه غریببه گزارش ایکنا از مازندران، سیزدهمین سوگواره تعزیه «غریب» از سوی کانون تئاتر بسیج هنرمندان شهرستان نور در تکیه حضرت رقیه(س) شهرستان نور برگزار می‌شود. در این سوگواره یازده گروه تعزیه از شهرستان‌های نور، نکا، آمل، ایزدشهر، نوشهر، بلده، محمود آباد، بابل و بابلسر از 25 شهریورماه الی چهارم مهرماه به رقابت خواهند پرداخت.

25 شهریور در نخستین روز این سوگواره که همراه با برگزاری آئین افتتاحیه است، شبیه‌خوانی «حضرت امام علی(ع)» به معین‌البکایی باب‌الله حبیبی از شهرستان نور به اجرا در خواهد آمد.

در روز دوم این سوگواره در 26 شهریور شبیه‌خوانی «بی‌بی شهربانو(س)» به معین‌البکایی اکبر مکرم از شهرستان نکا به اجرا در می‌آید. روز سوم این سوگواره 27 شهریور  شبیه‌خوانی «بازار شام» از شهرستان آمل به معین‌البکایی اصغر ذاکری برگزار می‌شود. 28 شهریورماه روز چهارم این سوگواره، شبیه‌خوانی «حضرت رقیه(س)» به معین‌البکایی سیدحسن حسینی از شهرستان نور به اجرا در می‌آید.

در روز پنجم این سوگواره 29 شهریور شبیه‌خوانی «حضرت زینب(س)» از ایزدشهر به معین‌البکایی محمود نوروزی اجرا می‌شود. روز ششم این سوگواره مطابق با 30 شهریورماه سیدرستم حسینی از نوشهر معین‌البکایی شبیه‌خوانی «زوار غریب» را عهده‌دار است. سی و یکم شهریور شبیه‌خوانی «طوفان نوح» به معین‌البکایی فرامرز خلعتبری از بلده به اجرا در می‌آید.

یکم مهرماه این سوگواره شاهد اجرای شبیه‌خوانی «شاه چراغ» به معین‌البکایی محمود صالحی از آمل خواهد بود. شبیه‌خوانی «امام حسین(ع)» به معین البکایی جهانفر کاویانپور از محمودآباد در دومین روز  از مهرماه به اجر در می‌آید. سوم مهرماه شبیه‌خوانی هرمز نجار «معجزه امام رضا(ع)» به معین‌البکایی علی باقری کله‌بستی از بابلسر  زینت‌بخش این سوگواره خواهد بود. در چهارم مهرماه که همراه با آیین اختتامیه این سوگواره است، شبیه‌خوانی «حضرت امام رضا(ع)» به معین‌البکایی منوچهر یوسفی از بابل پایان بخش این سوگواره خواهد بود.

یادآور می‌شود؛ سیزدهمین سوگواره تعزیه شهرستان نور از سوی کانون بسیج هنرمندان شهرستان نور با همکاری پایگاه مقاومت بسیج شیخ فضل‌الله نوری، حوزه بسیج مقاومت امام علی(ع) ناحیه نور، شهرداری و شورای اسلامی، انجمن نمایش، بسیج اصناف، بسیج رسانه، کانون خادمان رضوی، کانون فرهنگی هنری حضرت رقیه(س) و بازرگانی خلیج فارس شهرستان نور برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha