اجرای تعزیه در ارمغانخانه زنجان همزمان با اربعین حسینی
کد خبر: 4085218
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۷

اجرای تعزیه در ارمغانخانه زنجان همزمان با اربعین حسینی

رئیس هیئت امنای تکیه تاریخی ارمغانخانه زنجان گفت: همزمان با اربعین حسینی به مدت سه روز در تکیه تاریخی ارمغانخانه تعزیه اجرا می‌شود.

سیروس رستمی، رئیس هیئت امنای تکیه تاریخی ارمغانخانه زنجان، در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، با بیان اینکه مانند سال‌های گذشته تکیه تاریخی ارمغانخانه برای اربعین امام حسین (ع) مراسم تعزیه برگزار خواهد کرد، یادآور شد: این مراسم معنوی از روز ۲۴ تا ۲۶ شهریورماه ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه در روزهای ۲۴ و ۲۵ شهریورماه اجرای تعزیه از ساعت ۱۵.۳۰ خواهد بود، اظهار کرد: مراسم روز اربعین نیز در تکیه تاریخی ارمغانخانه از ساعت ۱۰ صبح آغاز می‌شود.

رستمی تاکید کرد: تعزیه مجلس شهادت عبدالله بن عفیف ازدی روز پنج‌شنبه و نیز تعزیه عباس‌آباد هند نیز روز جمعه برگزار خواهد شد.

رئیس هیئت امنای تکیه اعظم ارمغانخانه با اشاره به اینکه روز اربعین حسینی برنامه‌های تکیه تاریخی ارمغانخانه به صورت ویژه برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: در این روز مجلس تعزیه عاشورا از ساعت ۱۰ صبح به نمایش گذاشته می‌شود.

به گزارش ایکنا، مراسم تعزیه‌خوانی در تکیه حسینی ارمغانخانه زنجان قدمتی ۴۰۰ ساله دارد که در سال ۸۹ به ثبت معنوی کشور رسید. این مراسم باشکوه و بی‌بدیل در روزهای محرم با حضور خیل عاشقان از شهرهای مختلف کشور برگزار می شود و بنا به گفته مسئولان بیش از ۱۰۰ هزار بازدید کننده دارد.

مراسم عزاداری و تعزیه‌خوانی در تکیه حسینی ارمغانخانه یکی از معروف‌ترین تعزیه‌خوانی‌های ایران است. این مراسم از اول تا چهاردهم محرم و از اربعین تا بیست و هشتم صفر برگزار می‌شود.

تکیه حسینیه اعظم ارمغانخانه از قدیمی‌ترین تکیه‌های شمال‌غرب کشور به شمار می‌آید که از حدود ۴۰۰ سال پیش به زبان ترکی برگزار می‌شود و در سال ۱۳۸۹ در شمار میراث معنوی ایران به ثبت ملی رسیده است.

انتهای پیام
captcha