اجرای ۶ تئاتر عاشورایی در سمنان
کد خبر: 4085007
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۶

اجرای ۶ تئاتر عاشورایی در سمنان

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان از اجرای ۶ تئاتر آئینی با عنوان نمایشگران عاشورایی در سمنان خبر داد.

برگزاری 6 تئاتر عاشورایی در سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان، امیر نجم، رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان، امروز، 21 شهریور در جمع خبرنگاران از برگزاری ۶ نمایش هنری ارزشمند و تئاتر آئینی با عنوان نمایشگران عاشورایی در سمنان خبر داد و گفت: حمایت و توجه به تولید، توسعه و اجرای برنامه‌های هنری از جمله تئاتر و احیای رویدادهای هنری به ویژه پس از محدودیت و وقفه‌ای که شرایط کرونایی در عرصه هنر ایجاد نموده است.

نجم ادامه داد: توجه به تئاتر و باور به نقش‌آفرینی اجتماعی آن، می‌تواند به عنوان سرمایه‌ای بی‌بدیل و روشی هنرمندانه برای انتقال مفاهیم قلمداد شود و از آن به نفع نیازهای زمانه امروز و خواسته‌های فردا بهره‌مند شویم.

به گفته وی نمایش نجوای بندگی با هنرنمایی دختران و بانوان هنرمند سمنانی در شبستان امامزاده یحیی از دهم الی سیزدهم شهریورماه، سوگواره از سفر تا صفر از ششم لغایت یازدهم شهریورماه توأم با اجرای شبیه‌خوانی در آستان مقدس امامزاده علی اشرف(ع) و سوگواره شب‌های عاشقی از تاریخ هفتم لغایت شانزدهم شهریور در آستان مقدس امامزاده علویان بر روی صحنه رفته است.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان متذکر شد: همچنین نمایش مهدیاران با جامعه مخاطب کودکان و نوجوانان و با هدف انتقال فرهنگ روضه خانگی و معرفی خاندان اهل بیت(ع) به عنوان اسوه‌های صبر و مقاومت از ۷ لغایت ۱۱ شهریور در پارک موزه دفاع مقدس به روی صحنه رفته است.

نجم از برگزاری تئاتر خورشید بر نیزه از ۱۳ شهریور در تالار تئاتر شهر فرهنگسرای کومش سمنان خبر داد و گفت: اجرای آن تا سه‌شنبه، ۲۲ شهریور ماه ادامه دارد.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان یادآور شد: نمایش دمی در بازار هیزم فروشان که از آثار فاخر تئاتر برای ایام پیش‌رو است از ۲۵ شهریور لغایت ۷ مهرماه در تالار تئاتر شهر فرهنگسرای کومش به روی صحنه خواهد رفت.

انتهای پیام
captcha