اعزام 3 حافظ قرآن ایرانی به مسابقات کویت
کد خبر: 4084893
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۶

اعزام 3 حافظ قرآن ایرانی به مسابقات کویت

یازدهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کشور کویت مهرماه سال جاری با حضور سه نماینده از جمهوری اسلامی ایران برگزار خواهد شد.

اعزام 3 حافظ ایرانی به مسابقات بین‌المللی قرآن کویت

به گزارش ایکنا، یازدهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کشور کویت مهرماه امسال پس از دو سال تعطیلی به خاطر شرایط کرونایی دنیا، برگزار می‌شود.

بر اساس اعلام مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه و کمیته اعزام و دعوت از قاریان، سه حافظ کل از کشورمان در این رویداد حضور خواهند یافت.

شجاع زویدات از خوزستان در رشته حفظ کل همراه با قرائات دهگانه، علی غلام‌آزاد از استان زنجان در رشته حفظ کل قرآن و رضا رضایی از استان گیلان در رشته حفظ کل در بخش شکوفه‌ها به عنوان نمایندگان جمهوری اسلامی ایران به یازدهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کشور کویت اعزام خواهند شد.

فرایند انتخاب نمایندگان جمهوری اسلامی ایران جهت حضور در مسابقات بین‌المللی بر اساس شرایط و ضوابط کشور میزبان و همچنین بر اساس رتبه‌هایی که در مسابقات سراسری کسب کرده‌اند از سوی مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه و کمیته اعزام و دعوت از قاریان انجام می‌شود.

از جمله نکات قابل توجه در مسابقات کویت برگزاری رقابت در رشته حفظ و قرائات عشر است که در این بخش شجاع زویدات، دارنده رتبه اول مسابقات بین‌المللی قرآن ایران حضور خواهد یافت.

بر اساس گزارش ایکنا، دوره گذشته مسابقات بین‌المللی قرآن کشور کویت سال ۹۸ برگزار شد. در آن دوره محمدیوسف درویشی ۱۱ ساله در رشته حفظ کل نوجوانان و حمیدرضا مقدسی در رشته قرائت تحقیق به عنوان نماینده ایران حضور یافتند که نتیجه این حضور کسب رتبه چهارم از سوی حمیدرضا مقدسی و رتبه ششم از سوی محمدیوسف درویشی بود.

در دوره گذشته همچنین رضا گلشاهی در رشته حفظ کل قرآن به عنوان نماینده ایران معرفی شده بود اما در لحظات آخر از اعزام به کویت بازماند.

انتهای پیام
captcha