۳۰ هزار رزمنده دفاع مقدس استان مرکزی تجلیل می‌شوند
کد خبر: 4082634
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۶

۳۰ هزار رزمنده دفاع مقدس استان مرکزی تجلیل می‌شوند

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی با اشاره به اینکه تولید علم و به‌کارگیری دانش و فناوری از شاخصه‌های دوران دفاع مقدس است، بیان کرد: امسال تجلیل از ۳۰ هزار رزمنده دفاع مقدس استان مرکزی در دستور کار قرار دارد.

سردار محسن کریمی، فرمانده ساه استان مرکزی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از روابط عمومی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی، سردار محسن کریمی، فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی، روز گذشته، 10 شهریور، در نشست ستاد کنگره ملی نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و 6 هزار و 200 شهید استان با اشاره به اهمیت گسترش فرهنگ دفاع مقدس اظهار داشت: دفاع مقدس گنجینه‌ای از افتخارات و حماسه‌های عظیم را در دل خود نهفته و آیینه تمام‌نمای حضور ملت برای تحقق ما می‌توانیم است و جلوه‌هایی از مقاومت و عشق و فداکاری را در خود جای داده است.

وی افزود: در طول دوران دفاع مقدس تدبیر صحیح و برنامه‌ریزی دقیق در کنار روحیه‌های ایثار و از خودگذشتگی همواره برجسته است و در سراسر مقاطع دفاع مقدس اخلاق، معنویت و جوانمردی موج می‌زند.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی تصریح کرد: از دیگر شاخصه‌های این دوران تولید علم و به‌کارگیری دانش و فناوری است، نمونه‌هایی از این مسئله در ساخت پل‌ها و تجهیزات دفاعی وجود دارد که نماد تلاش و ظرفیت‌های عظیم ملت هستند و در واقع دفاع مقدس منشوری از خوبی‌ها، حماسه‌ها و تلاش‌های ملت برای خودکفایی و خوداتکایی است که به‌کارگیری این فرهنگ در همه بخش‌ها در شرایط امروز سبب بارور شدن فرهنگ و غرور ملی و پیشرفت همه‌جانبه کشور می‌شود.

کریمی بیان کرد: آنچه که امروز می‌تواند سبب پیشرفت و شکوفایی ملت ایران برای رسیدن به ایرانی قوی شود به‌کارگیری فرهنگ دفاع مقدس بوده و لازمه آن جهاد تبیین است و مقام معظم رهبری مسئله تبیین را به عنوان جهاد مطرح کردند و این از اهمیت بسیاری برخوردار است.

وی ادامه داد: ستاد کنگره شهدای استان مرکزی از هفت سال گذشته با روحیه جهادی و انقلابی در راستای تبیین، تبلیغ و ترویج فرهنگ و ارزش‌های انقلاب و دفاع مقدس گام برداشته، خوشبختانه توفیقات و دستاوردهای زیادی حاصل شده که به برکت عنایات خاصه شهدا و نیت خالصانه همه خادمان شهدا که در طول این مسیر ما را یاری دادند بوده و قطعا نصرت الهی با نیت و عمل صالح همراه است.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی بیان کرد: دفاع مقدس متعلق به همه مردم است و در این راستا ستاد کنگره از ظرفیت‌های مردمی و به‌ویژه جوانان به درستی به‌کارگیری کرد، مردمی بودن و جوان‌محور بودن مهم‌ترین رویکرد فعالیت‌ها و برنامه‌ها بود و در این مسیر نورانی از ابتکارات، خلاقیت‌ها و توانمندی‌ها به خوبی استفاده شد.

کریمی افزود: هفته دفاع مقدس فرصتی مناسب برای بازخوانی و تبیین دستاوردهای کنگره شهدای استان مرکزی در بخش‌های مختلف است که باید از این فرصت مغتنم استفاده کرد چرا که کنگره شهدای استان در حوزه‌های محرومیت‌زدایی، خدماتی و اجتماعی، فرهنگی و تبیینی، هنری و تبلیغی، زیرساختی و عمرانی، علمی و پژوهشی و حمایتی اقدامات چشمگیری انجام داده که باید به خوبی تبیین و روایت شود.

وی تصریح کرد: کنگره شهدای استان مرکزی یک جریان فرهنگی و به طور کامل مردمی است که از فرصت‌های موجود برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بهره‌گیری می‌کند، مهم‌ترین رسالت این جریان عمل به بیانات مقام معظم رهبری در حوزه فرهنگ ایثار و شهادت و به‌ویژه ادامه راه کنگره شهدای استان است که ایشان در دیدار با اعضای ستاد کنگره تاکید کردند، بنابراین در این مسیر شتابنده حرکت می‌کنیم.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی بیان کرد: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های ستاد کنگره شهدای استان بهره‌گیری از تجربیات ارزشمند پیشکسوتان و فرماندهان دفاع مقدس بود که با عنوان یک راهبرد در دستور کار قرار دارد و همچنین تجلیل از خانواده معظم شهدا، پیشکسوتان و ایثارگران نیز راهبرد دیگر بود که همچنان ادامه دارد.

کریمی ادامه داد: امسال تجلیل از 30 هزار رزمنده دفاع مقدس استان مرکزی در دستور کار قرار دارد که با مشارکت تمامی دستگاه‌های اجرایی و نهادها باید عملیاتی شود و لازم است همه ظرفیت‌های استانی در این خصوص پای کار بیاید.

دفاع مقدس فرصتی برای ترویج فرهنگ و گفتمان‌سازی است

سرهنگ غلامرضا کریمی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی، نیز در این نشست با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری بر تبیین فرهنگ دفاع مقدس، بیان کرد: دفاع مقدس مظهر مقاومت، پایداری، تدبیر و حکمت است و امروز بیان و تبیین ابعاد و جزئیات این واقعه حماسه‌ساز با زبان‌های متفاوت و جذاب هنری از مطالبات مهم مقام معظم رهبری است.

وی افزود: بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌های مردمی و دستگاهی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تبیین دفاع مقدس رسالت مهم ستاد کنگره شهدای استان مرکزی است و تمام دستگاه‌ها در این زمینه وظیفه مشارکت دارند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی تصریح کرد: هفته دفاع مقدس بزرگترین فرصت برای ترویج فرهنگ و گفتمان دفاع مقدس است و امسال تمام برنامه‌ها با رویکرد شعار حماسی ما مقاوم هستیم برگزار می‌شوند.

کریمی با اشاره به جزئیات برنامه‌های مهم هفته دفاع مقدس امسال بیان کرد: مراسم تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس همزمان با سراسر کشور در روز 31 شهریور برگزار می‌شود و در سایر شهرستان‌ها نیز برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: با توجه به تقارن هفته دفاع مقدس امسال با ایام اربعین حسینی و ماه صفر تمام برنامه‌ها با محوریت تبیین مکتب حسینی و عاشورا برگزار می‌شوند و بهره‌گیری از هیئت‌های مذهبی در راستای ترویج فرهنگ دفاع مقدس یک ضرورت است، همچنین مراسم گلباران و عطرافشانی قبور مطهر شهدا در سراسر استان در 31 شهریور برگزار می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی بیان کرد: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های هفته دفاع مقدس امسال برگزاری رژه نیروهای مسلح استان است که در مرکز استان مقابل بازار سرپوشیده اراک انجام می‌شود و در حاشیه رژه برنامه‌های متعددی از جمله اجرای سرود دانش‌آموزان بسیجی و برپایی نمایشگاه جهاد تبیین در پیاده راه امیرکبیر پیش‌بینی شده است.

کریمی افزود: تجلیل از خانواده‌های معظم شهدا، نشست خبری با اصحاب رسانه، اجرای مسابقات فرهنگی و ورزشی و محافل انس با قرآن کریم، تهیه برنامه‌های تصویری با موضوع دفاع مقدس توسط صدا و سیما، پخش مستندات و تولیدات محتوایی ستاد کنگره از شبکه‌های سیما، نواختن زنگ مقاومت، تئاترهای خیابانی و اجرای برنامه‌های خدمت رسانی و محرومیت‌زدایی سپاه و بسیج از مهم‌ترین برنامه‌هاست.

وی تصریح کرد: برگزاری نمایشگاه‌های جهاد تبیین به شکل محله‌محور از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس است، نمایشگاه‌های دفاع مقدس به همت پایگاه‌های بسیج در سطح مناطق مختلف برگزار می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی گفت: بازدید اقشار مختلف مردم از مرکز فرهنگی موزه دفاع مقدس و اجرای برنامه‌های فرهنگی و مذهبی در این مکان از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس است و به برکت کنگره شهدای استان مرکزی امروز موزه دفاع مقدس استان به پاتوق جوانان و نوجوانان تبدیل شده است.

انتهای پیام
captcha