نسخه عزتمندی عاشورا تاریخ پایانی ندارد
کد خبر: 4081025
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۱

نسخه عزتمندی عاشورا تاریخ پایانی ندارد

مدرس دانشکده علوم قرآنی شیراز با بیان اینکه نسخه عزتمندی عاشورا، تاریخ پایانی ندارد، گفت: قیام حسینی تا کره خاکی برپاست، شفابخش و راهگشای انسان‌های آزاده و آزادی‌خواه جهان است.

زهره معارف، مدرس دانشکده علوم قرآنی شیراززهره معارف، مدرس دانشکده علوم قرآنی شیراز و حوزه‎‌های علمیه خواهران فارس در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، با اشاره به تأثیر نقش زنان در قیام عاشورا بر زنان دیروز، امروز و آینده جامعه اسلامی گفت: در قیام عاشورا بانوان با اقتدا به مغز متفکر­ کربلا، امام حسین(ع) به خوبی «هیهات منا الذله» را در وجود خویش نهادینه کردند؛ بانوانی که در هنگام اسارت، دشمنان را به اسارت خویش درآوردند و به حضیض ذلت کشاندند.

وی با بیان اینکه بانوی کربلا رسانه عزتمندی شد و بانوان جهان را در این حرکت مقدس با خویش همراه کرد، اظهار کرد: این حرکت قریب 1400 سال، راهگشای زیست عفیفانه و زندگی عزتمندانه شد. نسخه عزتمندی عاشورا، تاریخِ انقضا ندارد و تا کره خاکی برپاست، شفابخش و راهگشای انسان‌های آزاده و آزادی‌خواه جهان است.

مدرس دانشکده علوم قرآنی شیراز با تصریح اینکه ضرورت عزتمندی و اهمیت نگاه عزتمندانه بانوان بر کسی پوشیده نیست، اضافه کرد: بانوی عزتمند به جایگاه والا و شأن خود واقف است؛ ایشان مقتدرانه در مسیری قدم می‌نهد که عزتمندی‌اش خدشه‌دار نشود و در تربیت فرزندان، همسرداری و در هنگام تحصیل، تدریس و فعالیت‌های اجتماعی و اقتصادی، همواره چراغ عزتمندی را پیش روی خویش، روشن و پرفروغ نگه می‌دارد.

وی ادامه داد: برای بانوی عزتمند فرقی نمی‌کند که در کجای این کره خاکی زندگی می‌کند، ایشان پوشش خود را بر اساس عزت، شأن و منزلت خویش انتخاب می‌کند؛ باری به هر جهت نیست و با هر بادی دچار تزلزل، شک و ریب نمی‌شود. همچنین مقتدای او امام حسین(ع) و زینب کبری‌(س) هستند لذا حریم خود را می‌شناسد.

معارف با بیان اینکه بانوی عزتمند به هویت اسلامی خویش اهتمام می‌ورزد و آن را از گزند رهزنان حفظ می‌کند، تصریح کرد: ایشان پاکدامنی و عفت خویش را با هیچ منصب، ثروت و موقعیتی معاوضه نمی‌کند؛ آزاده و آزاده‌پرور است.

انتهای پیام
captcha