موکب‌های اربعین در شهرهای مازندارن فعال شوند
کد خبر: 4079535
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۲

موکب‌های اربعین در شهرهای مازندارن فعال شوند

استاندار مازندران در نشست ستاد اربعین استان گفت: موکب‌های اربعین در هر شهرستانی و در مسیر بین‌راهی شهرها فعال شوند تا حال و هوای اربعینی در تمام استان طنین‌انداز شود.

نشست ستاد اربعین استان مازندرانبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی استانداری مازندران، سیدمحمود حسینی‌پور، استاندار مازندران، روز گذشته، 29 مرداد در نشست ستاد اربعین استان که با حضور معاونین استاندار و اعضای این ستاد برگزار شد، گفت: پیاده‌روی اربعین روحیه حق‌جویی و ظلم‌ستیزی را در سیرت انسان افزایش می‌دهد.

وی افزود: همه کارگروه‌ها باید در تمامی حوزه‌های پشتیبانی به بهترین نحو عمل کنند و هیچ مشکلی در هیچ حوزه‌ای نباید وجود داشته باشد.  اقلام اساسی و ضروری باید به درستی مدیریت شود تا کمبودی در مایحتاج مورد نیاز این ایام وجود نداشته باشد.

حسینی‌پور تصریح کرد: فرمانداران اختیار تام دارند و باید در هر کجا با بهترین تصمیم به بهترین شکل ممکن عمل کنند.

استاندار مازندران با ارائه این مطلب که باید نیازسنجی درستی از میزانمایحتاج موکب‌ها حاصل شود و در کنار این موضوع باید کمک‌های مردمی نیز دیده شود، خاطرنشان کرد: باید مدیریت در حمل‌ونقل و ترافیک به درستی انجام شود و در برنامه‌ریزی‌ها و تصمیم‌گیری‌ها به تمامی ابعاد توجه شود.

وی تأکید کرد: باید برنامه‌ریزی‌های شهرستانی به ساعت مشخص شود تا با حداکثر آمادگی اقدامات لازم صورت گیرد.

حسینی‌پور ادامه داد: بحث جاماندگان اربعین نیز چند سالی است مورد توجه مردم مازندران است و امسال از شهرهای ساحلی می‌خواهیم که مسیرهای راهپیمایی روز اربعین را در مسیر ساحل برنامه‌ریزی کنند تا یک اقدام ارزشمندی را شاهد باشیم.

استاندار مازندران افزود: باید هیئت‌های مذهبی هر شهرستان مراسم و برنامه‌های این ایام، پای کار بیایند و برای روز اربعین نیز برنامه‌ریزی منظم و دقیقی در این خصوص انجام شود تا به بهترین شکل مراسم اربعین به سبک و سیاق سنتی در هر شهرستان انجام شود.

وی در پایان یادآور شد: موکب‌ها نیز در هر شهرستانی و در مسیر بین‌راهی شهرها فعال شوند تا حال و هوای اربعینی در تمام استان طنین‌انداز شود.

انتهای پیام
captcha