درس‌آموزی از مکتب حسینی ضامن عزتمندی است
کد خبر: 4079296
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۳

درس‌آموزی از مکتب حسینی ضامن عزتمندی است

مدرس دانشکده علوم قرآنی شیراز، زندگی عزتمندانه را از اهداف قیام عاشورا دانست و گفت: کسانی که درس‌آموز مکتب امام حسین(ع) هستند با شور و شعور حسینی، پرچم پرافتخار عزت را بر سردرِ خانه‌های دل خویش برافراشته می‌کنند.

زهره معارف، مدرس دانشکده علوم قرآنی شیراززهره معارف، مدرس دانشکده علوم قرآنی شیراز و حوزه‎‌های علمیه بانوان فارس در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، با اشاره به اهداف قیام عاشورا و درس‌های این مکتب گفت: یکی از مهم‌ترین اهداف قیام عاشورا زندگی عزتمندانه در همه جوانب است.

وی ادامه داد: شعار شعورآفرین «هیهات منا الذله»، تکلیف مردمان آزاده را در همه دوران مشخص می‌کند و خط مشی و سیر فکری آن‌ها را به سمت و سوی حیات طیبه سوق می‌دهد لذا ذلت‌پذیری در عرصه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و ... مردود است.

معارف با بیان اینکه در تاریخی به پهنای 1400 سال، فریاد آزادی، آزادگی و زندگی عزتمندانه توسط آزادی‌‌خواه و روشنفکر حقیقی تاریخ، امام حسین‌(ع) طنین‌انداز شده است، اظهار کرد: از این مکتب عزتمند و عزتبخش که به سرچشمه عزتمندی «ان العزه لله جمیعا» متصل است باید خوشه‌چین عزت شد.

این داور مسابقات قرآن با تصریح اینکه زندگی عزتمندانه به ما اجازه نمی‌دهد که زیر بار ذلت و خواری برویم، اضافه کرد: نگاه عزتمندانه به ما اجازه خودتحقیری و سیاه نمایی نمی‌دهد؛ این نگاه، اقتداربخش، تحول‌آفرین و جریان‌ساز است.

وی با ذکر این نکته که اجتماعی که خاک مذلت، ناامیدی و اجنبی پرستی بر روی مردمانش پاشیده شود، دشمنان قسم خورده بر او مسلط می‌شوند و هستی‌اش را به تاراج می‌‍برند، افزود: اجتماعی که قدر داشته‌های با ارزش خویش را نشناسد و چشم به دست دیگران دوخته باشد و زبانِ پر کید دشمنان برایش تعیین تکلیف کند، زنده نیست.

معارف با بیان اینکه کسانی که درس‌آموز مکتب امام حسین(ع) هستند با شور و شعور حسینی، پرچم پرافتخار عزت را بر سردرِ خانه‌های دل خویش برافراشته می‌کنند و ظهور و بروز دل‌های پاک و باطن مصفای آن‌ها زیست غیرتمندانه، آگاهانه و عزتمندانه است، گفت: این افراد، دروس تئوری خود را در دو ماه محرم و صفر پاس می‌کنند و 10 ماه دیگر در مکتب امام حسین(ع) به پاس کردن دروس عملی می‌پردازند.

این مدرس دانشکده علوم قرآنی شیراز در پایان تأکید کرد: درس‌آموزی در موکب سفینه النجاة، بصیرت معرفتی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، خانوادگی و ... را به دنبال دارد.

انتهای پیام
captcha