خبرنگاران در راه اصلاح امور جامعه و مردم کار کنند
کد خبر: 4078379
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۳

خبرنگاران در راه اصلاح امور جامعه و مردم کار کنند

مدیر مدرسه سفیران هدایت بیجار گفت: یک خبرنگار باید بداند قلمی که در دست دارد، قلمی مقدس است که باید در راه اصلاح امور جامعه و مردم کار کند، بنابراین خبرنگار نباید به هر قیمتی حرمت قلم را بشکند.

سیدموسی محمودی، مدیر مدرسه سفیران هدایت بیجار

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام سیدموسی محمودی، مدیر مدرسه سفیران هدایت بیجار  در نشستی با جمعی از مدیران نشریات و سایت های شهرستان بیجار که به مناسبت روز خبرنگار امروز، 24 مردادماه در بیجار برگزار شد، اظهار کرد: از همان روزهای ابتدایی تاریخ بشر، مقوله اطلاع‌رسانی امری طبیعی و بارز بوده است.

وی با اشاره به اینکه به مرور زمان حرفه خبر و رسانه دارای ساز و کار شد، افزود: امروز شاهد سازمان‌هایی به نام رسانه، خبرگزاری، مجله، شبکه های ماهواره‌ای و... هستیم.

مدیر مدرسه سفیران هدایت بیجار بیان کرد: به همان اندازه که حوزه رسانه و خبر گسترش پیدا می‌کند به همان اندازه نیز وظایف آن‌ها سنگین‌تر، مهمتر و البته تعهدآور می‌شود.

وی با اشاره به اینکه کار خبرنگار ثبت وقایع به درستی است، افزود: یک خبرنگار باید بداند قلمی که در دست دارد، مقدس است که باید در راه اصلاح امور جامعه و مردم کار کند، بنابراین خبرنگار نباید حرمت قلم را بشکند.

حجت الاسلام محمودی افزود: امروز خبرنگاران ما نه امنیت شغلی دارند، نه امنیت مالی و نه حتی بیمه ای، بنابراین نبود این ضررویات بر کار فعالان رسانه ای تاثیر بسیار منفی خواهد گذاشت.

وی با انتقاد از برخی خبرنگاران که تنها به «میرزابنویس» مدیران تبدیل شده‌اند، بیان کرد: خبرنگار نباید ارزش و جایگاه خود را خدایی ناکرده برای برخی از موارد در معرض فروش بگذارد، قلم خبرنگار باید در مسیر اصلاح امور جامعه پیش برود چراکه خداوند متعال در قرآن کریم درباره حرمت قلم می‌فرماید: «ن و القلم و مایسطرون».

مدیر مدرسه سفیران هدایت بیجار در پایان یادآور شد: هم خبرنگار، هم مدیر و هم روابط عمومی باید جایگاه خود را بشناسند و مسئولان باید بدانند که در برابر افکار عمومی جامعه باید پاسخگو باشند.

انتهای پیام
captcha