«دریاست حسین(ع)» معرفی شعر ناب محرم است
کد خبر: 4074156
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۸

«دریاست حسین(ع)» معرفی شعر ناب محرم است

تهیه کننده «دریاست حسین(ع)» گفت: این پروژه رادیو و تلویزیونی به منظور راهنمایی مخاطب به سمت شعر ناب با موضوع محرم است.

محمد حسینی‌باغسنگانی؛ تهیه‌کننده مجموعه تلویزیونی «دریا در غدیر» در گفت‌وگو با ایکنا خبر از پخش برنامه «دریاست حسین(ع)» داد و در این رابطه توضیح داد: آنچه در مجموعه «دریا در غدیر» شاهد بودیم در مجموعه تلویزیونی «دریاست حسین» عمیق‌تر شده و بسط‌ یافته است.

وی ادامه داد: این برنامه یک پروژه رادیو و تلویزیونی است که به منظور راهنمایی مخاطب به سمت شعر ناب و خوب در مناسبت‌های مختلف برگزار می‌شود و مسعود شایان آن را کارگردانی می‌کند.

این تهیه‌کننده افزود: موسیقی برنامه «دریاست حسین(ع)» توسط آقای سعید عظیمی ساخته شده است که بر اساس مجموعه نغمات آئینی کشور و کشورهای همسایه است. بخشی از شعرایی که در این برنامه حضور دارند از کشورهایی چون افغانستان، پاکستان و هند هستند که به همین منظور از موسیقی‌های این کشورها نیز استفاده شده است.

باغسنگانی در رابطه با نحوه پخش برنامه «دریاست حسین(ع)» بیان کرد: پخش این برنامه در همه شبکه‌های سیما و از طریق فضای مجازی است. زمان هر قسمت بین سه تا پنج دقیقه است که عموماً بین برنامه‌ها پخش می‌شود.

وی توضیح داد: نام‌هایی که در این برنامه می‌بینیم از بهترین‌های شعر روزگار ما هستند. افرادی مانند قادر طهماسبی‌فرید، سید عبدالله حسینی، احمد حسین‌پور، پونه نیکوی، مرتضی حیدری آل‌کثیر، سید ابوطالب مظفری، مرتضی امیری اسفندقه، سیدمحمدجواد شرافت، نغمه مستشارنظامی، علیرضا قزوه، حسنا محمدزاده، محمد میرزایی بازرگانی، سید احمد شهریار و سید سکندر حسینی حضور دارند. مبنای انتخاب افراد بر اساس عیار اشعار آنها بود و هرکسی که شعر ارزشمندی به مناسبت محرم سروده است در این برنامه حضور دارد.

تهیه‌کننده مجموعه «دریاست حسین(ع)» در پایان افزود: 14 نماهنگ تولید شده است که در روزهای محرم از کلیه شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی برای علاقه‌مندان و مشتاقان پخش خواهد شد. این برنامه‌ها ادامه‌دار خواهد بود و به مناسبت‌های مختلف نیز استمرار خواهد داشت.

انتهای پیام
captcha