آماده آموزش رایگان هنر برای مبارزه با اعتیادیم
کد خبر: 4073503
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۵
سالاری در مراسم اختتامیه «یاریگران زندگی»:

آماده آموزش رایگان هنر برای مبارزه با اعتیادیم

مراسم اختتامیه دومین جشنواره «یاریگران زندگی» با معرفی و تجلیل از برگزیدگان جشنواره در فرهنگسرای نیاوران برگزار شد.

به گزارش ایکنا، مراسم اختتامیه و اهدای جوایز بخش فرهنگ و هنر دومین دوره جشنواره «یاریگران زندگی» شب گذشته؛ سوم مرداد در فرهنگسرای نیاوران برگزار شد.

در این مراسم محمود سالاری؛ معاون امور هنری در ادامه با تقدیر از برگزاری این جشنواره گفت: هنر باید در عرصه‌های کاربردی و اجتماعی ورود جدی‌تری داشته باشد و حوزه آسیب‌های اجتماعی عرصه‌ای است که همه انسان‌ها به ویژه هنرمندان تمایل دارند در آن اثرگذار باشند. بی‌شک با برنامه‌ریزی و سازماندهی دقیق می‌توان زمینه حضور بیش از پیش هنرمندان را در این عرصه فراهم کرد.

وی افزود: مجموعه وزارت ارشاد و معاونت هنری آمادگی کامل خود را در این زمینه اعلام کرده و دست همکاری و همیاری خود را به سوی سایر نهادها از جمله ستاد مبارزه با مواد مخدر می‌گشاید.

سالاری ادامه داد: ما با کمک و همراهی اساتید و هنرمندان در اقصی نقاط کشورمان آمادگی لازم در آموزش رایگان هنر و برنامه‌های هنری ویژه را در این راستا داریم تا در پیشگیری و مبارزه با اعتیاد گام‌های مؤثری برداریم.

ورود جدی‌تر هنر در عرصه‌های کاربردی و اجتماعی

معرفی معضل آسیب‌های اجتماعی با زبان هنر

محمدحسین اسماعیلی با تأکید بر اهمیت توجه به مقوله پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی گفت: آسیب‌های اجتماعی در جوامع کنونی به اصلی‌ترین چالش در مسیر توسعه و پیشرفت تبدیل شده است و متولیان و برنامه‌ریزان برای مقابله با آن راهکارهای متعددی را برنامه‌ریزی کرده‌اند و این جشنواره سعی دارد تا با زبان هنر به معرفی معضل آسیب‌های اجتماعی، اعتیاد و موادمخدر بپردازد. امسال در دومین دوره این جشنواره شاهد ارسال آثار ارزشمندی در رشته‌های مختلف فرهنگی و هنری هستیم.

مدیر دفتر آموزش‌های هنری ارشاد در ادامه گفت: در مجموع حدود 400 اثر در رشته‌های نقاشی، عکس، پوستر، شعر و نمایشنامه‌نویسی از 28 استان کشور به دبیرخانه جشنواره ارسال شد و 107 اثر به بخش اصلی و نمایشگاهی جشنواره راه یافتند.

وی با ابراز امیدواری از برگزاری رویدادهایی به منظور پیشگیری از معضلات اجتماعی با زبان هنر گفت: امیدوارم برگزاری رویدادهایی اینچنین با زبان هنر و نگاه هنرمندان بتواند گام‌های مؤثری در جهت آگاهی‌بخشی به جامعه در راستای ریشه‌کنی آسیب‌های اجتماعی باشد.

ورود جدی‌تر هنر در عرصه‌های کاربردی و اجتماعی ظرفیت‌های فراوان هنر برای شناساندن معضلات

کاظمی قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: خداوند هنرمندی است که پیامش توسط معجزه قرآن به بهترین بنده‌اش محمد(ص) با قالب صنایع ادبی و هنری آوایی جاودان شده است.

وی افزود: هنرمند و معجزه هنر ظرفیت‌های فراوانی برای شناساندن این معضلات در جامعه دارد و امیدوارم با درک مشترک و هم‌افزایی با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تولید آثار هنری و انتشار آن در جامعه و تهیه نقشه راه بتوانیم به نتایج مثبت برسیم.

در پایان مراسم از هنرمندان برگزیده تجلیل و به نفرات برگزیده جوایزی اهدا شد.

ورود جدی‌تر هنر در عرصه‌های کاربردی و اجتماعی

انتهای پیام
captcha