عیادت قائم مقام و معاون ایران در مجمع تقریب از رزمنده دلاور دوران دفاع مقدس
کد خبر: 4070121
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۲

عیادت قائم مقام و معاون ایران در مجمع تقریب از رزمنده دلاور دوران دفاع مقدس

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدموسی موسوی، قائم مقام مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و محسن مسچی، معاون ایران و مشاور دبیرکل مجمع تقریب از حاج حسن رستگارپناه، از رزمندگان دوران دفاع مقدس خطه کردستان عیادت کردند.

عیادت از رزمنده دلاور حاج حسن رستگار پناه در کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدموسی موسوی، قائم مقام مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و محسن مسچی معاون ایران و مشاور دبیرکل مجمع تقریب امروز، 20 تیرماه در دیدار با حاج حسن رستگار پناه از رزمندگان دلاور دوران دفاع مقدس که در بیمارستان بستری شده عیادت کرده و با وی پیرامون خاطرات و اقدامات گذشته به بحث و گفتگو پرداختند.
در این دیدار که سردار فدوی و سردار هاشمی نیز حضور داشتند، به پاس چهل سال مجاهدت و فداکاری‌های سردار رستگار پناه در مناطق اهل سنت ایران به ویژه کردستان و تقدیر از خط مشی تقریبی و وحدت‌آفرین این سردار دلاور، لوح طلایی یادمان و سپاس مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به ایشان اهدا شد.

گفتنی است؛ سردار حسن رستگارپناه از همرزمان شهید محمد بروجردی، سابقه فرماندهی سپاه کردستان را در کارنامه خود داشته و حضور بیست ساله ایشان در مناطق کُردنشین سبب شده است تا از سیاست‌ها، تدابیر و برنامه‌های نیروهای مسلح برای برقراری امنیت و خنثی‌سازی فعالیت‌های غیر قانونی احزاب و گروه‌های تجزیه‌طلب اطلاع کافی داشته باشد.

شایان ذکر است؛ کتاب تاریخ شفاهی سردار حسن رستگارپناه به کوشش رضا صادقی دو سال پیش در 447 صفحه تنظیم و توسط مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس منتشر و روانه بازار کتاب شده است.

این کتاب در 12 فصل شامل فعالیت‌های انقلابی تا مأمور شدن به کردستان، مذاکره هیئت حسن نیت با احزاب و گروه‌ها، مسئولیت‌ها در کردستان تا آغاز حمله عراق، قرارگاه عملیاتی شمال کردستان تا فرماندهی سپاه مریوان، مدیریت بحران در کردستان، حوادث سال‌های 1360 و 1361 در کردستان، از تاسیس تیپ قدس تا مسئولیت واحد عملیات سپاه کردستان، احداث پایگاه‌های نظامی در کردستان، لزوم توازن اقدامات عمرانی ـ خدماتی با اقدامات نظامی، فرماندهان سپاه استان کردستان، فرماندهان قرار حمزه سیدالشهدا (ص) و گروه‌های نوظهور و بحران‌های جدید کردستان تنظیم شده است.

انتهای پیام
captcha