حزب الله درصدد تضعیف حاکمیت اسرائیل از زمین، دریا و آسمان است
کد خبر: 4068293
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۳
سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی:

حزب الله درصدد تضعیف حاکمیت اسرائیل از زمین، دریا و آسمان است

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در واکنش به پرواز پهپادهای حزب الله بر فراز منطقه مورد مناقشه کاریش در آب‌های مدیترانه گفت که حزب الله از زمین، دریا و آسمان درصدد تضعیف حاکمیت اسرائیل است.

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، ران کوخاف، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در گفت‌وگو با رادیو این رژیم امروز  یکشنبه گفت که حزب‌الله لبنان به دنبال تضعیف موجودیت و حاکمیت این رژیم از طریق دریا، زمین و هوا است.

 او  مدعی شد که مناطق دریایی که تل‌آویو در حال استخراج گاز از آن‌جاست، هیچ گاه بر سر آن با لبنان اختلافی نبوده و متعلق به رژیم صهیونیستی است.

ارتش رژیم صهیونیستی شامگاه شنبه، 11 تیر  ادعا کرد که سه پهپاد غیرمسلح حزب‌الله را که به سوی سکوی گازی کاریش در شرق دریای مدیترانه در حرکت بوده‌اند، سرنگون کرده است.

کوخاف در بخش دیگری از سخنانش درباره تازه‌ترین تحقیقات مربوط به شهادت شیرین ابو عاقله، خبرنگار الجزیره نیز گفت: اگر برای ما روشن شود که ما شیرین را کشته‌ایم، مسئولیتش را می‌پذیریم و متأسف خواهیم شد.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی همچنین درباره موضوع مبادله اسرا گفت که اگر آرون شائول  و هدار گولدن دو نظامی صهیونیست بخشی از مبادله نباشند، هیچ توافقی انجام نخواهد شد.

این در حالی است که جنبش حزب الله لبنان شامگاه شنبه درباره ادعاهای رژیم موقت صهیونیستی مبنی بر رهگیری پهپادهای این جنبش با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که بعد از ظهر روز دوشنبه، گروه شهیدان جمیل سکاف ‏و مهدی یاغی، سه پهپاد غیر مسلح و در اندازه‌های مختلف به سمت منطقه مورد مناقشه میدان کاریش به پرواز درآوردند.

حزب الله تأکید کرد، مأموریت این پهپادها، شناسایی بوده و هدف مورد نظر انجام شد. پیام نیز ابلاغ شد. پیروزی فقط نزد خداوند عزیز و جبار است.

میدان گازی کاریش در آب‌های مورد مناقشه لبنان و رژیم صهیونیستی واقع است. از اکتبر سال ۲۰۲۰ مذاکرات غیرمستقیم با میانجی گری آمریکا میان رژیم صهیونیستی و لبنان برای حل اختلافات مرز آبی آغاز شده است.

انتهای پیام
captcha