رهبر انقلاب و شهدای محور مقاومت الگوی من هستند
کد خبر: 4068245
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۱
مجری پرس تی وی:

رهبر انقلاب و شهدای محور مقاومت الگوی من هستند

وسام بحرانی با بیان اینکه رهبر انقلاب اسلامی و شهدای محور مقاومت الگوی من هستند، در خصوص انتخاب پرس تی وی گفت: ایران کشور بی‌نظیری است، رهبر انقلاب اسلامی بی‌نظیر هستند و با پرس تی وی‏ همه می‌توانند روایت منحصر به فرد ایران از رویداد‌های جهان را تماشا کنند.

وسام بحرانی، مجری پرس تی‌وی، در گفت‌وگو با ایکنا همزمان با پانزدهمین سالروز تأسیس این شبکه درباره چگونگی پیوستن به این شبکه و سوابق کاری و تحصیلی خود گفت: در کالج لندن (UCL) رشته حقوق خواندم و علاقه‌ام به رسانه سبب شد تا برای کار در رسانه‌ای که همسو با اعتقادات و دیدگاه‌هایم باشد، اقدام کنم.

وی رهبر انقلاب اسلامی و شهدای محور مقاومت را الگوی خود توصیف و عنوان کرد: من پیرو مکتب امام حسین (ع) هستم و به معنی واقعی کلمه، تک تک روزها و ماه‌های سال را برای رسیدن ماه محرم لحظه‌شماری می‌کنم.

بحرانی درباره علت انتخاب «پرس تی‌ وی» با وجود انبوه رسانه‌های انگلیسی زبان در منطقه و جهان گفت: رسانه در دنیای امروز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است به ویژه در جنگ‌ها که معتقدم، رسانه‌ها می‌توانند بسیار تأثیرگذار باشند و شاید بتوان گفت که 70 درصد از جنگ‌ها را رسانه‌ها مدیریت می‌کنند.

وی ادامه داد: درباره دلیل انتخاب پرس تی وی باید بگویم که این شبکه خبری، به دیدگاه‌ها و عقایدم بسیار نزدیک است و به نظرم، بزرگترین شبکه‌ای است که عاشقان و حتی دشمنان جمهوری اسلامی آن را دنبال می‌کنند.

بحرانی در پاسخ به این سوال که آیا پرس تی وی توانسته با شبکه‌های انگلیسی زبان غربی و آمریکایی رقابت کند، گفت: بله، کاملا. نشانه آن نیز محدویت‌ها و بلاک کردن شبکه به روش های مختلف است اما معتقدم هرچه پرس تی‌وی را بیشتر سانسور کنند، افراد بیشتری راه‌هایی را برای دسترسی و تماشای این شبکه پیدا می‌کنند. من فکر می‌کنم دنیا مجذوب ایران شده است. ایران کشور بی‌نظیری است، رهبر انقلاب اسلامی بی نظیر است. با پرس تی وی‏ همه می‌توانند روایت منحصر به فرد ایران از رویداد‌های جهان را تماشا کنند.

وی در خصوص ویژگی‌های اجرای خوب برای مخاطبان انگلیسی زبان گفت: در حین اجرا باید تا حد امکان، زبان انگلیسی را ساده و قابل فهم صحبت کرد. هنگامی که مجری تلویزیونی در حال صحبت و خواندن خبر است، برخلاف روزنامه یا وب‌سایت، مخاطب دیگر فرصت دوباره شنیدن مطالب گفته‌شده را ندارد. بنابراین باید از کلمات واضح و به دور از پیچیدگی بهره برد تا بتوان با مخاطبان ارتباط برقرار کرد و آنها را به نوعی درگیر محتوا کرد.

بحرانی در ادامه به کیفیت قابل قبول مجریان پرس تی وی اشاره کرد و افزود: خوشبختانه، مجریان خوب و باتجربه‎‌‌ای در شبکه حضور دارند که از لحاظ تسلط به زبان انگلیسی، لهجه و فنون اجرا در سطح بالایی قرار دارند.

وی درباره اقدام اخیرا آمریکا در مسدود کردن دامنه دات کام وب سایت پرس تی وی گفت: این اقدام یک نشان افتخار برای پرس تی وی است. آمریکا هرگز متحدان و بردگان خود را مسدود یا در لیست سیاه قرار نمی‌دهد اما آنهایی را که مطابق خواست و سیاست‌های این کشور عمل نمی‌کنند، مدام تحریم و مسدود می‌کند.

بحرانی درباره راهکارهای بهبود عملکرد پرس تی وی گفت: به نظر من بهتر است که از مهمان‌هایی با دیدگاه‌های مخالف بیشتری در پرس تی وی دعوت کنیم؛ کاری که در اغلب رسانه‌ها صورت نمی‌گیرد اما در پرس تی وی این رویه دنبال می‌شود که البته باید بیش از پیش به این رویکرد توجه شود و گفت‌وگوهایی چالشی را با نظرات موافق و مخالف برای مخاطبان پخش کنیم.

وی افزود: از این طریق می‌توانیم دروغ‌های غرب را افشا کنیم و در جهت خلاف آنچه آنها به مردم می‌گویند و اتفاقات را پوشش می‌دهند، قدم برداریم چرا که ما حقایق را می‌گوییم و مخاطبان دنبال حقیقت هستند. همچنین باید محدودیت‌های زمانی را در مصاحبه‌ها و گفت‌وگوها برداریم و زمان بیشتری را به مهمان‌ها بدهیم تا دیدگاه‌های خود را بیشتر شرح دهند.

یادآور می‌شود وسام بحرانی در سال 2014 از بریتانیا به عراق و سپس به ایران، جایی که در آن متولد شد، آمد. او می گوید از سن 14 سالگی آرزوی بازگشت به ایران را داشته و اکنون که هفت سال از تحقق این رویایش می‌گذرد، ذره‌ای پشیمان نیست.

بحرانی یکی از مجریان شبکه پرس تی وی است که از سال 2015 همکاری خود را با این شبکه آغاز کرد و نزدیک به سه سال است که در پرس تی وی به عنوان مجری فعالیت دارد. او از مارس 2019 تا دسامبر 2020 برای بخش خبری «روی خط خبرها» به عنوان نویسنده فعالیت داشت.

بحرانی علاوه بر تسلط به تحولات عراق و سوریه‏ و نبرد دولت‌ها با گروه‌های تروریستی، گزارش‌های تحلیلی و عمیقی را درباره جدیدترین تحولات کشورهای منطقه از جمله عراق تهیه و ارائه می کرد. او از تابستان 2019 به عنوان مجری و گوینده اخبار سیاسی و بین‌الملل، کار خود را در پرس تی وی ادامه داد.

انتهای پیام
captcha