ترویج موسیقی مقامی، محلی و سنتی وظیفه ماست + صوت
کد خبر: 4068103
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۵
وزیر ارشاد در گفت‌وگو با ایکنا:

ترویج موسیقی مقامی، محلی و سنتی وظیفه ماست + صوت

محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ترویج موسیقی مقامی، موسیقی محلی و موسیقی سنتی را وظیفه خود در وزارت ارشاد می‌دانیم.

محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه مراسم بزرگداشت مریم کاظم‌زاده که امروز 11 تیر در باغ زیبای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شد در جمع خبرنگاران حاضر شد و به سؤالات اصحاب رسانه پاسخ داد.

اسماعیلی در پاسخ به پرسش خبرنگار ایکنا مبنی بر اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر توجه ویژه نسبت به موسیقی ایرانی و برنامه‌های ویژه برای آن تأکید کرده اما چرا هیچگاه مشروح این برنامه‌ها اعلام نشده است؟ گفت: من وظیفه خود می‌دانم تا موسیقی سنتی را در همه جا ترویج کنم. در شهرستان‌ها اغلب سراغ هنرمندان موسیقی سنتی و نواحی می‌رویم و از آنها تجلیل می‌کنیم.

وی ادامه داد: اهدای نشان درجه یک هنری به خواننده کرد اهل سنت 107 ساله که در روستاهای سردشت زندگی می‌کند با همین رویکرد انجام شد؛ من شخصاً رفتم آنجا و این نشان را اهدا کردم. شاید کسی جز هنرمندان و اهالی کردستان این هنرمندان پیشکسوت را نمی‌شناخت ولی ما معرفی کردیم.

کد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تأکید کرد: ما ترویج موسیقی مقامی، موسیقی محلی و موسیقی سنتی را وظیفه خود می‌دانیم که برنامه‌های خیلی خوبی هم در دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیرامون این موضوع برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود.

انتهای پیام
captcha