دانشگاه علوم و معارف قرآن، مدارس قرآنی تاسیس می‌کند
کد خبر: 4068048
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۲
با امضای تایید وزارت آموزش و پرورش؛ 

دانشگاه علوم و معارف قرآن، مدارس قرآنی تاسیس می‌کند

حجت‌الاسلام سیدمحمد نقیب، رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم گفت: طبق تفاهم نامه‌ای که از سوی این دانشگاه با وزارت آموزش و پرورش انجام شد، دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم ازین پس می‌تواند در تمامی استان‌های کشور مدارس غیرانتفاعی قرآن کریم تاسیس نماید.

به گزارش ایکنا، نقیب در خصوص آثار و فواید این طرح گفت: این طرح در راستای تقویت و گسترش فرهنگ قرآنی و شتاب بخشی به نهضت تربیت حافظین قرآن میان سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت های مردمی و دانشگاه علوم ومعارف قرآن کریم تایید و تصویب شد.
 
وی افزود: علاوه بر این زمینه مناسبی برای اشتغال دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاه نیز فراهم خواهد شد.
 
شایان ذکر است در جلسه‌ای که روز چهارشنبه اول تیرماه در سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی با حضور احمد محمودزاده معاون وزیر و رئیس این سازمان برگزار شد، محمودزاده اظهار کرد: یکی از اهداف طراحی شده در سند تحول بنیادین آموزش وپرورش بسترسازی برای توسعه و تقویت آموزش‌های قرآنی در همه دوره‌های تحصیلی برای تربیت انسان تمام ساحتی و تحقق حیات طیبه است.
 
معاون وزیرآموزش وپرورش با اشاره به سند چشم‌انداز نظام آموزش عمومی قرآن کریم در کشور خاطر نشان کرد: از آنجا که کودکان و نوجوانان بیشترین و مناسب‌ترین اوقات عمر خود را در مدرسه می‌گذرانند با برنامه‌ریزی و بهره‌گیری از ظرفیت حوزه‌های تخصصی می‌توان با ایجاد مراکز و مدارس آموزشی وابسته به حوزه و نهاد‌های تخصصی قرآنی هم زمان هم کودکان و نوجوانان را با قرآن مانوس و علوم و مهارت‌های روز را به آنان یاد داد.
 
وی افزود: پرورش و تربیت دانش آموزان حافظ قرآن، به عنوان مطالبه رهبر معظم انقلاب از دستگاه‌ها و نهاد‌های مختلف فرهنگی، مذهبی و دینی نیازمند فراهم آوردن شرایط و امکانات است و دانشگاه علو و معارف قرآنی و سایر نهادهای مذهبی و مردمی در صورت تمایل به ورود به امر مدرسه‌داری با این رویکرد مورد حمایت این سازمان قرار می‌گیرند.
 
رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی خاطرنشان کرد: این سازمان با تسهیل صدور مجوز برای دستگاه‌ها و نهاد‌ها برای کمک و شتاب‌بخشی به تحقق تربیت 10 میلیون حافظ قرآن در جامعه آماده است و از مشارکت‌های بخش‌های دولتی و غیر دولتی در این خصوص حمایت می‌کند.
 
وی افزود : خوشبختانه هم سند تحول بینادین آموزش و پرروش و هم سند تحول دولت مردمی و هم در برنامه‌های وزیر بر مردمی‌سازی نظام حکمرانی در آموزش و پرورش و نقش آفرینی معلمان و اولیاء و نمایندگان نهادهای مذهبی و مردمی تاکید کرده‌اند و ما هم تلاش می‌کنیم با تسهیل‌گری و حمایت در این خصوص سهمی در توسعه فرهنگ قرآنی و تربیت حافظین قرآن و عمل به منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در حوزه ترویج قرآن از طریق مدارس غیر دولتی و هیأت امنایی ایفا کنیم.
 
در ادامه این جلسه حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد نقیب با تشکر از ابتکار عمل سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی در اهتمام به توسعه فرهنگ قرآنی و شتاب بخشی به تحقق مطالبه رهبر انقلاب در تربیت حافظان گزارشی از اقدامات و برنامه‌های دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم ارائه داد و از آمادگی این دانشگاه برای ایجاد مدارس وابسته به دانشگاه با رویکرد فعالیت‌های قرآنی و تربیت حافظین قرآن خبر داد.
 
انتهای پیام
captcha