«من و بیکران؛ طرحی برای زیست اخلاقی» کتاب شد
کد خبر: 4067109
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۰

«من و بیکران؛ طرحی برای زیست اخلاقی» کتاب شد

کتاب «من و بیکران؛ طرحی برای زیست اخلاقی» اثر عبدالله صلواتی استاد دانشگاه شهید رجایی توسط انتشارات دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی منتشر شد.

به گزارش ایکنا، کتاب «من و بیکران؛ طرحی برای زیست اخلاقی» اثر عبدالله صلواتی استاد دانشگاه شهید رجایی توسط انتشارات دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی منتشر شد.

در قسمت معرفی کتاب می‌خوانیم: «بیکران، رسالت افق‌گشایی، جهت‌دهی، کشف المحجوبی و مجات پدیدار را بر عهده دارد که به مدد او می‌توان از تکه تکه دیدن پدیدارها به طور عام و پدیدارهای اخلاقی به طور خاص پرهیز کرد؛ تکه تکه دیدنی که پوچ‌گرایی را در پی دارد. به نظر نگارنده ناب‌ترین جلوه زیست اخلاقی در پرتو حیات‌بخش بیکران شکل می‌گیرد. در بخش‌های گوناگون این کتاب، بیکران به مثابه قوام و قطب‌نمای زیست اخلاقی مطرح شده است. 

این اثر مشتمل بر دیدگاه‌های نوینی در اخلاق است؛ نگارنده بر پایه شش نوآوری، سعی کرده طرحی برای زیست اخلاقی در جهان معاصر ارائه کند. از سوی دیگر بر اساس این نوآوری‌ها نظریه‌های اخلاقی در حوزه‌های مختلف نقد و بررسی شد. نوآوری‌های یادشده به این قرار است: نظریه سلولی اخلاق (بر اساس سلول‌های متعارف)، استعاره مفهومی سلول برای اخلاق (بر اساس سلول‌های بنیادین)، زیست نوع‌های انسانی، من امتدادیافته، جهان من، زیست اخلاقی بیکران بنیاد.»

انتهای پیام
captcha