اندونزی برای مناسک عید قربان شیوه‌نامه صادر کرد
کد خبر: 4066860
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۰

اندونزی برای مناسک عید قربان شیوه‌نامه صادر کرد

وزارت امور دینی اندونزی در خصوص اجرای نماز عید قربان و نحوه انجام ذبح قربانی امسال دستوراتی صادر کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از انتره نیوز، یاقوت چولیل قوماس، وزیر امور دینی اندونزی در بیانیه‌ای  گفت: مسئولان و مردم باید هنگام شرکت در نماز عید قربان به پروتکل‌های بهداشتی و همچنین سلامت حیوانات مورد استفاده برای ذبح توجه کنند.

این بخشنامه‌ها همچنین نحوه انجام سایر فعالیت‌های مربوط به جشن عید قربان از جمله سردادن تکبیر (در محلی به نام تکبیران) و همچنین ایراد خطبه‌ها را مشخص می‌کند.

علاوه بر این، دستورالعمل‌ها شامل نحوه ذبح، پوست‌گیری، خرد کردن گوشت، بسته‌بندی و توزیع گوشت‌های قربانی است.

وی خاطرنشان كرد: قربانی كردن در عيد قربان سنت موکد است، به اين معنی كه اين امر به شدت توصيه شده است. با این حال، به مسلمانان توصیه شده که در بحبوحه شیوع تب برفکی خود را مجبور به انجام قربانی نکنند.

قوماس از همه مسلمانان خواست حیواناتی را خریداری کنند که سالم و بدون هیچ گونه بیماری مطابق با معیارهای قربانی باشند. همچنین از مردم خواست تا از حیوانات قربانی خود به خوبی مراقبت کنند.

اقامه نماز عید قربان در اندونزی

وی گفت: به افرادی که در مناطقی با نرخ بالای عفونت تب برفکی زندگی می‌کنند توصیه می‌شود در کشتارگاه‌ها قربانی انجام دهند.

وی با بیان اینکه می‌توانند خرید، ذبح و توزیع دام‌ها را نیز به سازمان صدقات واگذار کنند، گفت: برگزاری نماز عید سعید قربان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مساجد یا زمین‌های باز مجاز شده است. بنابراین، همه مدیران مساجد موظفند برای اطمینان از انتشار و اعمال پروتکل‌های بهداشتی، مأمورانی را مستقر کنند.

وزیر امور دینی گفت: از عموم مردم تقاضا می‌شود در آستانه عید سعید قربان و ایام تاسیریک (سه روز پس از اعیاد) در مساجد یا منازل خود مراسم تکبیران را انجام دهند. تخمین زده می‌شود که عید قربان ۱۴۴۳ هجری در ۹ ژوئیه (18 تیر) باشد.

انتهای پیام
captcha