ارزش 300 میلیون دلاری فین‌تک اسلامی واحد بعد از جذب سرمایه‌گذاران جدید
کد خبر: 4064994
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۶

ارزش 300 میلیون دلاری فین‌تک اسلامی واحد بعد از جذب سرمایه‌گذاران جدید

فین‌تک اسلامی واحد قرار است حدود 50 میلیون دلار جذب سرمایه کند و به گفته مؤسسان این فین‌تک، این کار ارزش فین‌تک را به 300 میلیون دلار می‌رساند.

به گزارش ایکنا به نقل Salaam Gateway، فین‌تک اسلامی واحد (Wahed Inc) مستقر در نیویورک در حال جذب 50 میلیون دلار سرمایه‌گذاری سری B با کنسرسیومی از سرمایه‌گذاران است. این فین‌تک همچنین آماده‌سازی پلتفرم بانکداری دیجیتال خود در بریتانیا را در دستور کار خود دارد.

مرکز کارآفرینی آرامکو عربستان(وعد) به همراه بانک HSBC به عنوان مشاور مالی اصلی، این دور از تأمین سرمایه را رهبری می‌کند. از دیگر سرمایه‌گذاران واحد می‌توان به پل پوگبا فوتبالیست فرانسوی اشاره کرد که اخیراً به عنوان سفیر این برند پیوسته است.

جنید واحدنا، مدیر عامل واحد، به Salaam Gateway  گفت که این شرکت فین‌تک ارزشی در حدود 300 میلیون دلار پس از تأمین مالی خواهد داشت. این دور سرمایه‌گذاری از مرحله رشد فعلی استارتاپ و همچنین آماده‌سازی نئوبانک آن به نام Niyah  در بریتانیا در اواخر سال جاری حمایت می‌کند.

واحد که در سال 2017 راه‌اندازی شد، یکی از موفق‌ترین استارتاپ‌های حوزه تأمین مالی اسلامی به حساب می‌آید. این پلتفرم مستقر در ایالات متحده در 9 کشور مانند ایالات متحده، بریتانیا و مالزی حضور دارد.

به گفته کارشناسان، تأمین مالی واحد نشانه مثبتی از اعتماد سرمایه‌گذاران به‌ویژه در شرایط اقتصادی فعلی است.

انتهای پیام
captcha