دعوت از جهاد دانشگاهی مازندران در قرارگاه تولید دانش بنیان و اشتغالزایی
کد خبر: 4058643
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۴
رئیس دانشگاه مازندران بیان کرد:

دعوت از جهاد دانشگاهی مازندران در قرارگاه تولید دانش بنیان و اشتغالزایی

رئیس دانشگاه مازندران در نشستی با جهاد دانشگاهی مازندران، گفت: اکنون که ۹ کارگروه در حوزه‌های مختلف استان در کارگروه‌های قرارگاه تولید دانش بنیان و اشتغالزایی ایجاد کردیم، جهاد دانشگاهی می‌تواند در برخی از این کارگروه‌ها حضور فعال داشته باشد.

نشست رئیس جهاد دانشگاهی با رئیس دانشگاه مازندرانبه گزارش ایکنا از مازندران، حشمت‌الله علی‌نژاد، رئیس دانشگاه مازندران، ۳۱ اردیبهشت‌ماه در نشست با محمدرضا شافعیان، رئیس جهاد دانشگاهی مازندران که در بابلسر برگزار شد، گفت: این نشست در سال تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرینی ضررت داشت و تلاش‌های جهاد دانشگاهی در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری قابل تحسین است و دانشگاه‌ها در این زمینه تکالیف مهمی بر دوش دارند.

وی با بیان اینکه، ما برخی صنایع همچون نانو، تولیدات پزشکی، علوم پایه و فنی مهندسی را به جهت دانش‌بنیان بودن قابل تحریم نمی‌دانیم، افزود: در کشور ما دانش این دست از موضوعات علمی وجود دارد.

علی‌نژاد با بیان اینکه قرارگاه تولید دانش بنیان و اشتغالزایی با ریاست استاندار مازندران و دبیری دانشگاه مازندران فعال است، تصریح کرد: این کارگروه سه ضلع دارد؛ یک ضلع، مجموعه دانشگاهی، ضلع دوم صنعت و جامعه و ضلع سوم دستگاه‌های اجرایی است.

وی افزود: ارتباط دانشگاه با صنعت، تاکنون به خوبی شکل نگرفته و دولت می‌بایست بستر لازم را برای ارتباط دانشگاه با صنعت مهیا می‌کرد تا شاهد شکوفایی بیشتر در این بخش باشیم.

علی‌نژاد بیان کرد: موضوع پسماند، گیاهان دارویی و جلبک از مباحث لازم در کشور است و اکنون که ۹ کارگروه در حوزه‌های مختلف استان در کارگروه‌های قرارگاه تولید دانش بنیان و اشتغالزایی ایجاد کردیم، جهاد دانشگاهی می‌تواند در برخی از این کارگروه‌ها حضور فعال داشته باشد.

در ادامه مرتضی علویان، معاون فرهنگی دانشگاه مازندران، گفت: جهاد دانشگاهی عضو حقوقی دانشگاه است و از حضورشان در جلسات شورای فرهنگی دانشگاه استقبال می‌کنیم.

علویان اظهار کرد: سعی داریم نشست ماهانه شورای فرهنگی دانشگاه‌ها را برگزار کنیم و سیاست‌گذاری کلان دانشگاه‌ها را به جلسات شورای فرهنگی دانشگاه ببریم.

وی افزود: برای اجرای هر نوع همکاری لازم است تفاهم‌نامه همکاری در حوزه‌های پژوهشی، فرهنگی و آموزشی میان طرفین منعقد شود.

در ابتدای این نشست، محمدرضا شافعیان، رئیس جهاد دانشگاهی مازندران، اظهار کرد: جهاد دانشگاهی مازندران در حوزه تولید ریزجلبک اسپیرولینا پس از پشت‌سرگذاشتن مراحل آزمایشگاهی، در سال‌های اخیر به تولید نیمه صنعتی این محصول روی آورده و بارها در نمایشگاه‌های مختلف این محصول مورد توجه مجامع و مسئولان دانشگاهی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه با پژوهش در حوزه ریزجلبک اسپیرولینا جهت مصارف انسانی، دامی زراعی و نیز آبزی به نتایج خوبی دست یافته‌ایم، افزود: اکنون در حال توسعه فاز تولید ریزجلبک در زمینه شیلات هستیم.

شافعیان با اشاره به طرح‌های جهاد دانشگاهی در حوزه پسماند و نیز استقرار یک شعبه رویان در دانشگاه علوم پزشکی بابل، تصریح کرد: جهاد دانشگاهی به بر طبق منویات رهبری به دنبال کارهای گزین و بر زمین مانده است و بنا داریم که در قالب یک کارگروه پژوهشی در زمینه شیلات به حفظ برخی از گونه‌های شیلاتی بپردازیم.

وی افزود: در حوزه فرهنگی خبرگزاری‌های ایسنا و ایکنا، مرکز افکارسنجی(ایسپا)، سازمان دانشجویان و چاپ کتاب فعال هستند و از سال گذشته معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی مازندران در دانشگاه مازندران مستقر شده است.

شافعیان درباره اراضی چپکرود جهاد دانشگاهی، گفت: در حال حاضر با وجود و آبگیری چند آبندان از آبهای جاری در این سایت تولیدی - تحقیقاتی فعالیت‌های پژوهشی و اقتصادی در حال انجام است.

وی با بیان اینکه به دنبال آمارسازی نیستیم، ادامه داد: در زمینه اشتغال‌زایی، جهاددانشگاهی قراردادهای خوبی با اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و کمیته امداد منعقد کرده و در زمینه توسعه اشتغال خانگی گام‌های بزرگی برداشته است.

رئیس جهاد دانشگاهی مازندران، گفت: جهاد دانشگاهی در زمینه پژوهش و تولید گیاهان دارویی در کشور پیش‌قراول است لذا برای توسعه این مهم می‌توانیم در غنی‌تر کردن ظرفیت دانشی در این حوزه کمک کنیم.

انتهای پیام
captcha