درخواست قانون‌گذاران آمریکایی برای حمایت از آزادی‌های دینی مسیحیان در قدس
کد خبر: 4054886
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۱

درخواست قانون‌گذاران آمریکایی برای حمایت از آزادی‌های دینی مسیحیان در قدس

8 نفر از اعضای کنگره آمریکا از دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه در نامه‌ای به «آنتونی بلینکن»، وزیر امورخارجه این کشور، حمایت از آزادی‌های دینی مسیحیان در قدس شریف را خواستار شدند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از «القدس العربی»، نمایندگان کنگره آمریکا در این نامه، نگرانی عمیق خود نسبت به تشدید حملات علیه جامعه مسیحی قدس را ابراز کردند.

قانونگذاران آمریکایی در این نامه از وزیر امور خارجه آمریکا و «رشاد حسین»، سفیر کبیر آمریکا در امور آزادی مذهبی بین‌المللی خواستند که از اسرائیل بخواهند که به تعهد خود در زمینه آزادی دین و عبادت برای پیروان همه ادیان و مقابله با گروه‌های افراطی که در حملات مداوم علیه روحانیون مسیحی و تخریب اموال کلیسا دست دارند، پایبند باشد.

در این نامه آمده است که اقدامات گروه‌های افراطی مستقیماً آزادی دینی جامعه مسیحی قدس را تهدید و تاریخ غنی همکاری میان ادیان را در داخل این شهر تضعیف می‌کند.

در این نامه قانون‌گذاران آمریکایی تأکید شده که کاهش حضور مسیحیان در قدس نه تنها ضربه‌ای به آزادی دینی است، بلکه پیامدهای انسانی نیز دارد، زیرا کلیساهای مسیحی در قدس نیازهای پزشکی، آموزشی و بشردوستانه بسیاری از محرومان را برآورده می‌کنند.

قانونگذاران آمریکایی در حالی خواهان حمایت از مسیحیان قدس و آزادی‌های دینی آن‌ها هستند، که آمریکا حامی اصلی جنایات رژیم صهیونیستی علیه مسلمانان در قدس شریف و مسجدالاقصی است.

انتهای پیام
captcha